آثار برتر سوگواره هنر عاشورایی در رشت اکران می شود

قانع از اکران آثار برتر سوگواره هنر عاشورایی در رشت خبرداد و بهره‌مندی از ظرفیت رویداد پیاده روی اربعین حسینی در زمینه‌های خلق آثار تجسمی را از اهداف این سوگواره برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا قانع» در اختتامیه سوگواره هنری طراحی پوستر و کتیبه عاشورایی در رشت با بیان اینکه آثار برتر و برگزیده این سوگواره در رشت اکران می شود، گفت: از بین ۷۰ اثر که به دبیرخانه سوگواره ارسال شده بود، آثار برتر به منظور اکران شهری برگزیده شدند.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و زیباسازی فضای شهری شهرداری رشت اهداف سوگواره مذکور را مورد اشاره قرار داد و جلب مشارکت هنرمندان عرصه گرافیک و هنرهای تجسمی در مناسبت های ملی و مذهبی و خلق آثار هنری فاخر به منظور اکران شهری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت رویداد پیاده روی اربعین حسینی در زمینه‌های خلق آثار تجسمی را از اهداف این سوگواره برشمرد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های لازم جهت حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان و فعالان این عرصه یک ضرورت است تصریح کرد: شناسایی، شبکه سازی و به کارگیری هنرمندان و فعالان رسانه ای حوزه اربعین و هم افزایی آنان  از دیگر اهداف سوگواره عاشورایی است.

 

قانع بر تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان عاشورایی تاکید کرد و بیان داشت: سوگواره عاشورایی فرصتی برای شناسایی ظرفیت های هنری و هنرمندان مذهبی است.

 

گفتنی است، به زودی طی مراسمی از نفرات اول تا سوم در بخش های پوستر و کتیبه با اهدا جوایز تقدیر خواهد شد.

کد خبر 1096203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha