آموزش مجازی قادر نیست دانش آموز را به رشد حقیقی برساند/ تأکید بر بازگشایی تدریجی مدارس است

اسکندری نسب با اشاره به سیاست های کلی در خصوص بازگشایی مدارس؛ حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و اطمینان خاطر خانواده ها را مورد تأکید دانست و گفت: آموزش مجازی قادر نیست دانش آموز را به رشد حقیقی برساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب، دوشنبه(۲۹ شهریور) در نشست خبری، آغاز سال تحصیلی را یک رخداد ملی و عملیات بسیار بزرگ در سطح کشور دانست که با مهر و مهربانی شروع می شود و گفت: امیدواریم در طول این سال شاهد حضور دانش آموزان در مدرسه باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آنچه در خصوص بازگشایی مدارس باید انجام بگیرد در حال اجرا است و هر روز شاهد اطلاعیه هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم تا همکاران فرهنگی و اولیای دانش آموزان مطلع شوند؛ افزود: اولویت سلامت و آرامش همکاران و دانش آموزان و فرآیند بازگشایی مدارس و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول اصلی اموزش و پرورش استان است.

 

وی با اعلام اینکه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی در شرایط کنونی به همه مدارس ابلاغ شده؛ اظهار کرد: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و تقریباً با یکسال بسته بودن مدارس و علیرغم تلاش های انجام شده مبنی بر اینکه خروج دانش آموزی از چرخه آموزشی صورت نگیرد؛ مطرح است.

 

اسکندری نسب ادامه داد: اما آنچه در فضای مدرسه رخ می دهد در هیچ کجا امکان پذیر نیست و آموزش مجازی قادر نیست دانش آموز را به رشد حقیقی برساند زیرا فضای تعامل، باهم بودن و همکاری فقط در مدارس دیده می شود و مدرسه در واقع کانون اساسی تعلیم و تربیت است.

 

وی مدرسه را دارای ظرفیت های بسیار بالا دانست و ادامه داد: شرایط باید طوری فراهم شود که مدرسه به عنوان پایگاه آموزشی، علمی و فرهنگی در هر محله برای همه افراد محله باشد و مردم محله از تمام ظرفیت های مدرسه بهره ببرند و مدرسه به مدرسه ای با نشاط و سرزنده تبدیل شود که این نگاه و نگرش در آموزش و پرورش استان وجود دارد اما متأسفانه به خاطر کرونا نتوانستیم به این مهم بپردازیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با افزودن این مطلب که مدرسه به عنوان اولویت مسائل فرهنگی و علمی است که رشد حقیقی دانش آموزان در آنجا محقق شود؛ تصریح کرد: استان کرمان با توجه به گستردگی و آداب و رسوم و اقلیم های متفاوتی که دارد باید در زمینه امکانات و فضا و تجهیزات شرایط مطلوبی تدارک دیده شود.

 

وی اظهار کرد: اولین چیزی که به انسان روحیه می دهد فضای مطلوب و مناسب است که انگیزه را در دانش آموزان و معلمان بیشتر خواهد کرد و مدارس در حاشیه شهرستان کرمان ویژه دیده شده است.

 

اسکندری نسب با اعلام اینکه ۱۰ پروژه بزرگ بالای ۳۵ کلاس در کرمان در حال ساخت است و  مدرسه حیات طبیه بزودی در کرمان افتتاح خواهد شد؛ به روز شدن تجهیزات آموزشی را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: آنچه برای مهر امسال به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته بازگشایی بدون دغدغه همراه با آرامش و اطمینان به خانواده و دانش آموزان و در نهایت بازگشایی تدریجی است .

 


وی از واکسیناسیون ۹۰ درصد فرهنگیان استان در دریافت دُز اول واکسن کرونا خبر داد و با افزودن این مطلب که واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم در دستور کار ویژه قرار گرفته است؛ خاطرنشان کرد: آنچه ملاک ما بوده اصل عدالت آموزشی اعم از اختصاص معلم برای تمام مناطق حتی روستاهای دورافتاده و... است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان برخورداری همه مدارس حتی مدارس با کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز را افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به اینکه ثبت نام در همه مقاطع تحصیلی بالای ۹۷ درصد انجام و توزیع کتب درسی همه دانش آموزان در این هفته انجام می شود؛ بیان کرد: بسیج عمومی در بحث هوشمند سازی مدارس با ابزارهای الکترونیکی و گوشی و تبلت شروع شده است. 

 

وی ادامه داد: در روستاهای فاقد اینترنت زیرساخت های لازم فراهم شده و بحث راه اندازی شبکه شاد یک افتخار ملی برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش است؛ ساماندهی و جذب معلم در استان کرمان به عنوان تنها استانی که کمبود معلم ندارد، انجام شده و ۱۴۰۰ نیروی آماده در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.

 

این مسئول از نواختن زنگ بازگشایی مدارس در سوم مهرماه جاری خبر داد و آن را به معنای بیداری و تعلیم و تربیت دانست و با تأکید بر اینکه آموزش مجازی و کرونا را نباید به عنوان تعطیلی مد نظر قرار دهیم؛ اظهار کرد: مهمترین اصل در بحث بازگشایی تقدم سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده بر فعالیت های آموزشی است.

 

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان از اولویت های اصلی و عدالت در مهارت های آموزشی و تعلیم همیشه مورد تأکید است و در دورترین نقاط استان تنها دستگاهی که نیرو دارد آموزش و پرورش است و افکار عمومی نسبت به ضرورت تعلیم و تربیت توسط شما اهل قلم و رسانه باید اقناع شود.

 

اسکندری نسب با بیان اینکه فاصله گذاری و رعایت تمام پروتکل ها توسط دانش آموزان و همکاران با دلسوزی و دغدغه مندی رعایت می شود؛ گفت: باید با آماده سازی افکار عمومی روند گسترش آموزش به صورت تدریجی به سمت آموزش حضوری پیش برود و آنچه در دستور کار آموزش و پرورش است بازگشایی مطلوب مدارس است.

 

موفقیت در کنکور سراسری، جشنواره های علمی و فرهنگی، تعیین تکلیف ۳۱۰ پروژه نیمه تمام که قدمت بالای ۲۰ سال داشتند، استفاده از ظرفیت های خیرین، جشنواره علمدار و... از دیگر مطالبی بود که اسکندری نسب به آن اشاره کرد.

کد خبر 1096453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha