دفاع مقدس نماد خودباوری، اعتقاد و ولایت پذیری مردم شریف ایران است

حسامی گفت:از جمله ویژگی های بارز و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از حجم وسیعی از مبانی معرفتی ارزشمند و دستاوردهای بزرگ اعتقادی و ایدئولوژیک است که زمینه ساز حفظ حیات و سرزندگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین حسامی» امروز(۲۹ شهریور) در هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر، اظهار کرد: هر نظام اجتماعی و تمدنی بر اصول و آرمان هایی بنیادین استوار شده است و ارزش های هر جامعه ای عامل و جوهره حرکت و پویایی آن جامعه است، بسیاری از نظام های غیر دینی و معنوی و تهی از بنیادهای ارزشمند اعتقادی، برای جلوگیری از رخوت و سست بنیادی نیازمند ایجاد و ساخت ارزش های کاذب و غیر واقعی هستند تا شاید زمینه پویایی جامعه را فراهم آورند.

 

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: از جمله ویژگی های بارز و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از حجم وسیعی از مبانی معرفتی ارزشمند و دستاوردهای بزرگ اعتقادی و ایدئولوژیک است که زمینه ساز حفظ حیات و سرزندگی جامعه است، هشت سال دفاع مقدس از جمله ارزش های بنیادینی است که موتور محرکه بسیاری از فعالیت ها و اتفاقات ارزشمند معاصر است.

 

وی تاکید کرد: دفاع مقدس منظومه ای معنایی و مفهومی گسترده است که از تکثر و تنوع مؤلفه هایی برخوردار است که برای عرصه های گوناگون زیست متعالی شهروند جمهوری اسلامی برنامه و ایده دارد. دفاع مقدس را باید در چهارچوب یک فرهنگ و با همه عناصر سازنده آن مورد مطالعه و برسی قرار داد. دفاع مقدس یک منبع غنی و درخشان برای ساخت سبک زندگی مسلمان انقلابی است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری مشهد ادامه داد: استخراج الگو های گوناگون برای بخش های مختلف جامعه شامل جوانان، دانش آموزان، زنان و صنوف مختلف یکی از مزیت های دفاع مقدس است.، پس بیراه نیست اگر بگوییم شناخت درست فرهنگ دفاع مقدس و فراوری ارزش های حاصل از آن در قالب های معاصر و مورد نیاز جامعه یکی از راهبردهای اصلی سیاستگذاران و مدیران جمهوری اسلامی است.

 

حسامی تصریح کرد: از جمله امتیازات دفاع مقدس باید به تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، هویت بخشی انقلابی، تقویت معنویت، افزایش حس مسئولیت پذیری، ارائه الگوهای واقعی به جای الگوهای سخیف و ناکارآمد و مواردی از این دست اشاره کرد.

 

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نماد خودباوری، اعتقاد و ولایت پذیری مردم شریف ایران بوده و هست، این فرهنگ عظیم برای بخش های گوناگون جامعه درس آموز است. در شرایطی که مشکلات بسیاری وجود دارد، اگر مدیران ما از الگوی کوشش های جهادی دفاع مقدس بهره برند بسیاری از مشکلات و مسائل امروز به سرعت حل خواهد شد. یاد و خاطره دفاع مقدس و الگوی مدیریتی منحصر به فرد دفاع باید به همین دلیل همواره زنده نگاه داشته و اجرایی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ارزش های نهفته در دفاع مقدس باید شناسایی، طبقه بندی و مستند شود و در قالب های مؤثر در اختیار شهروندان و علاقه مندان قرار گیرد.

 

حسامی اضافه کرد: فرهنگ ایثار از دیگر ارزش های مثال زدنی دفاع مقدس است که نباید بگذاریم دربین جوانان شهرمان کم رنگ شود. ایثار می تواند جامعه را به سوی تعالی و پیشرفت واقعی هدایت کند، هزاران نمونه از ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس، کلاس درسی تکرارناپذیر برای مخاطبان امروز است، باید نسبت به مستندسازی این رویدادها و انتقال آنها به نسل جوان امروز که خاطره و تجربه ای از دفاع مقدس ندارند اهتمام جدی شود، اخلاص از دیگر آموزه های بی بدیل دفاع مقدس است که می تواند دستاوردهای جدی را به همراه بیاورد.

 

عضو شورای شهر مشهد گفت: خالص کردن نیت ها برای انجام امور می تواند بسیاری از مشکلات امروز را حل کند. تواضع و فروتنی که امروز در جامعه به کیمیا تبدیل شده است یکی دیگر از آموزه هایی است که می توان از دفاع مقدس آموخت.

 

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های آن یک وظیفه عمومی و همگانی است که باید مورد توجه باشد. مدیریت شهری به عنوان نزدیک ترین متولی و مرتبط با شهروندان و با توجه به وسعت دامنه فعالیت های خود استفاده و بهره بردن از ارزش های دفاع مقدس را یک اصل می داند.

 

حسامی گفت:ارزش های دفاع مقدس یکی از اصول مهم و قابل توجه در حوزه سیاستگذاری شهری است که امیدواریم در مشهد مقدس به این امر اهتمام جدی داشته باشیم همچنین نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه های مختلف توسط مدیریت شهری در چهارچوب وظایف سازمانی نیز یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد

کد خبر 1096494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha