نخستین کنفرانس رسانه ای ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی

نخستین کنفرانس رسانه ای ویژه اربعین حسینی با نظارت دبیرخانه آستان مقدس حسینی و با حضور نهادهای رسانه ای داخلی و بین المللی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، هیئت رسانه و ارتباطات نخستین کنفرانس رسانه ای سالانه خودرا با عنوان «مسیرة الأربعین اعلامیة عالمیة» با نظارت دبیرخانه آستان مقدس حسینی و با حضور تعدادی از نهادهای رسانه ای عراق و خبرگزاری عربی و بین المللی در سالن خاتم الانبیاء در صحن حسینی شریف برگزار کرد.

 

سید افضل الشامی، عضو شورای اداری و رئیس بخش آموزش عالی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: ما این روزها در سالگرد اربعین حسینی قرار داریم و همه ما مفتخریم که بخشی از کسانی باشیم که برای خدمت به زایران اباعبدالله الحسین(ع) تلاش می کنیم.

 

الشامی افزود: مراسم اربعین حسینی از همگان پنهان نیست و بر جهان تاثیر گذار است. زیرا این واقعه، یک واقعه محلی نیست و تاثیرآن واضح و روشن است. به نظر می رسد که این مسئله خارج از محدود زمانی و مکانی است.

 

وی ادامه داد: باوجود همه مشکلات، سرزمین عراق و ملت آن افتخار دارد که در مراسم اربعین مشارکت دارد و به زایران خدمت می کند. این مراسم امانتی بر گردن شما و همه کسانی است که می خواهند خدمت کنند و باید با رویدادهای آن همگام شوند و تاثیر آن را ثبت کنند و برای انتقال به نسل های آینده حفظ کنند. زیرا اربعین به یک مذهب یا طایفه خاص محدود نمی شود، بلکه برای همگان است.

 

دکتر علی الموید، رئیس سرویس اجرایی هیئت رسانه و ارتباطات گفت: ما تصمیم داریم تا بهترین فضا ها و راه های ممکن را برای ایجاد محیط رسانه ای مناسب به منظور پوشش این مراسم در سطح ملی و جهانی فراهم کنیم، به نحوی که مناسب جایگاه زایران و نهادهای حمایتی و خدماتی باشد.

 

الموید تاکید کرد:  جهان از سالهاست که این راهپیمایی را دنبال و رصد می کند و صحنه های سخاوت، فداکاری، نوع دوستی و ایثار فرزندان ملت شریف ما را در این راهپیمایی میلیونی ثبت می کنند.

 

وی افزود: این هیئت از روز اول ماه محرم یک اتاق عملیات تخصصی  برای فراهم کردن بهترین خدمات برای زایران در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی و راه های منتهی به این دو شهر تشکیل داد. همچنین یک اتاق عملیات برای تسهیل در ماموریت موسسه های رسانه ای ملی و خارجی به منظور پوشش این مراسم با همکاری نهادهای دولتی مدنی و امنیتی تشکیل شد.

کد خبر 1096575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha