دومین اشک واره حسینی در شهر محتشم کاشانی برگزار شد

دومین اشک واره حسینی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با یاد «استاد عباس بهنیا»، محقق برجسته و استاد نامدار زبان و ادبیات فارسی در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دومین اشک واره حسینی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با یاد «استاد عباس بهنیا»، محقق برجسته و استاد نامدار زبان و ادبیات فارسی در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

 

این محفل ادبی به عنوان مهم‌ترین دورهمی شعر و ادب کاشان با دعوت از احمد بابایی از شاعران آیینی و برجسته کشور، با اجرای وحید مدرس‌زاده برزکی با برنامه‌های متنوعی همراه بود.

 

در این آیین شاعران و اساتید شعر و ادب، ضمن یادکرد استاد بهنیا و پاسداشت مقام ادبی ایشان که همزمان با روز شعر و ادب فارسی در ۲۷ شهریور ماه سال جاری درگذشت، با زبان شعر و با خوانش سروده‌هایی در وصف شهریار و در رثای سید و سالار شهیدان به عرض ارادت به ساحت سرور شهیدان دشت کربلا، شهیدان و حماسه سازان واقعه عاشورا پرداختند.

 

همچنین در این برنامه امیر تدین، اشعار محتشم کاشانی و جملاتی در باب شهادت و عرض ارادت به سالار شهیدان را به صورت کتیبه به معرض نمایش گذاشت و مطهره دشتی دیگر هنرمند حاضر در مراسم با اجرای نقاشی رنگ روغن پیرامون واقعه عاشورا به خلق اثر پرداخت.

 

بر اساس این گزارش علاوه بر شعر خوانی احمد بابایی، محمود شریفی، جعفر رسول‌زاده، مهدی سلطانی، حسین باغشیخی، حسنا محمد‌زاده، عباس نیکوکار، حمیدرضا حمامیان، عبدالرحیم رجبعلی‌زاده و علی اصغر صفازاده، گروه سرود مهر ولایت به اجرای برنامه پرداخت.

 

در پایان برنامه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین، شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و اعضاء انجمن‌های شعر برگزار شد، از شاعران، شعرخوانان و هنرمندان حاضر در برنامه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1096775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha