برپایی ۸ موکب اربعین از مازندران در عراق

اصغری با اشاره به برپایی ۸موکب اربعین از مازندران در عراق، گفت: مازندران استان معین ایلام است و تلاش داریم در زمان بازگشت از سفر معنوی اربعین در مرز مهران موکب جهت پذیرایی از زوار امام حسین(ع) برپا کنیم.

«محمد حسن اصغری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با بیان اینکه امسال هشت موکب جهت خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی از مازندران به عراق، اعزام می شوند، اظهار کرد:یکی از موکب ها در نجف اشراف، یک موکب در مسیر نجف - کربلا، یک موکب در سامر ا و باقی موکب ها در شهر کربلا مستقر می‌شوند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اعلام اینکه ۳۱۰ نفر از خادمین موکب ها برای سفر به اربعین معرفی شدند، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر را حذف کردند و مابقی در انتظار دریافت ویزا هستند.

 

وی افزود: دو موکب مازندرانی به‌نام‌های موکب شهدای چهاردانگه ساری  و موکب خادم الحسین (ع) قائم شهر، طی فراخوان کشوری روز پنجشنبه اعزام خواهند شد. 

 

اصغری تصریح کرد: برای مابقی موکب های مازندرانی گذرنامه صادر شد و منتظر دریافت ویزا ازسفارت عراق هستیم کمی دیر شده امیدواریم زودتر به دستمان برسد چرا که پس از آن بابد اقدامات سفر با هواپیما و تست pCR را انجام دهیم.

 

وی با اشاره سخت‌گیری در اعزام موکب‌ها در اربعین جاری، یادآور شد: البته طبق سهمیه ۳۰ هزار نفری، برخی از موکب‌ها به‌صورت آزاد به کربلا سفر کرده و درگیر روال سازمانی نشدند.

 

اصغری عنوان کرد: در خصوص تست کرونا و همچنین پرواز هوایی بحث رفت و برگشت قطعی نیست و ممکن است در هنگام بازگشت اوضاع متفاوت باشد، از آنجایی که استان مازندران معین استان ایلام است به احتمال زیاد در مسیر بازگشت در مرز مهران موکب برپا خواهد شد.

کد خبر 1096827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha