یازدهمین جشنواره ملی "عکس رضوی" در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور هنری وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حسین فرخنده" اظهارداشت: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از جمله اهداف این جشنواره را اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و بسط و گسترش هنر دینی دانست.

 

 

وی با اشاره به موضوع جشنواره گفت: آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی از محورهای جشنواره است.

 

 

فرخنده  با بیان اینکه این جشنواره از سه بخش تشکیل شده است، گفت: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه‌شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی نیز شامل عکس ها و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه هم عکس های با موضوع دلتنگی برای امام رضا( ع) در ایام کرونایی، توسل به امام رضا (ع )برای بیماران کرونایی است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد است، گفت: اثر ارسالی نباید در هیچ کدام از سنوات گذشته جشنواره های رضوی انتخاب شده باشد و در صورت مشخص شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت دریافت آثار ۱۵ بهمن ماه امسال و داوری و ارزیابی آثار ۲۰ بهمن ماه است، گفت: مراسم پایانی جشنواره نیمه اول اسفندماه سال جاری خواهد بود.

 

 

فرخنده گفت: علاقه مندان می‌توانند اثر خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره خراسان شمالی مستقر در بجنورد،  میدان مادر، خیابان تربیت، مجتمع فرهنگی و هنری گلشن ارسال کنند و یا با شماره تلفن های ۰۵۸۳۲۲۳۵۳۳۰ و ۰۹۱۵۳۸۴۴۶۸۳ دبیر تخصصی جشنواره "احسان کمالی" تماس حاصل کنند.

 

 

 

کد خبر 1096831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha