آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در گیلان برگزار شد

مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان گیلان همزمان با سراسر کشور و با سخنرانی رئیس‌جمهور به شکل ویدئو کنفرانس در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت امروز(سه‌شنبه، 30 شهریور) با سخنرانی ویدئوکنفرانسی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار گیلان، مدیران دستگاه‌ها و جمع کثیری از مدیران دستگاه‌ها در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد. 

 

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در این مراسم سراسری که در شبکه‌های استانی به نمایش درآمد عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر دین، کتاب و سنت است و همین امر رمز قدسیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز افتخار همه ما این است که تحت فرمان ولی امر مسلمین جهان هستیم تصریح کرد: ماندگاری رزمندگان ما به علت اخلاص بود تا جایی که امام خمینی(ره) می‌فرمود من به خود می‌بالم که با شما رزمندگان سخن می‌گویم و بر شما غبطه می‌خورم.


 ‏
‏وی خط و راه نورانی دفاع مقدس و تحلیل درست و جامع از آن را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه راه و پیام رزمندگان ما جاودانه است تصریح کرد: شهدای ما از جمله انسان‌هایی هستند که شاید ظاهرا در کنار ما نباشند اما وجود و روح آنان در همه جا حاضر و ناظر است و همه چیز را می‌بینند.  

 


 ‏‏آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم که به عنوان یک طلبه سرباز مقام معظم رهبری باشم اظهار داشت: امام خامنه‌ای عزیز ما خود با اخلاص در این میدان سرنوشت ساز حضور دارند و ما هم باید از ایشان در همه حال و در همه زمان پیروی و تبعیت کنیم.

 


‏رئیس جمهور تکریم و تجلیل از جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس و جبهه مقاومت را کاری ارزشمند خواند و اضافه کرد: هر چه نام و یاد شهید برده شود، جهل‌زدایی می‌شود زیرا، جهالت مدرن امروز جامعه ما مجهز به سلاح است که زشت‌ترین کارها را به عنوان ارزش معرفی می‌کند.

 


 ‏آیت‌الله رئیسی در پایان با بیان اینکه تا زمین و زمان پابرجاست شهدا می‌درخشند هدف دولت سیزدهم را خدمت صادقانه دانست و اضافه کرد: شهدای ما در مسیر حق گام نهادند و این بیداری که هم‌اینک در منطقه است همه به برکت خون شهدا حاصل شده و همیشه هم ادامه دارد.

 


«حسین مصطفی پور» نیز در ابتدای شروع این مراسم ضمن درود به روی شهدای دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: مقدم نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و خانواده‌های معظم شهدا را در این مراسم نورانی گرامی می‌داریم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تبریک هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید از خداوند متعال بخواهیم که ما را در راه و مسیر شهدا قرار دهد ابراز داشت: مفتخریم که در مراسم امروز می‌توانیم از مقام شامخ خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان گیلان که بر گردن همه ما حق دارند تجلیل به عمل آوریم.

 


به گزارش خبرگزاری شبستان، در ابتدای این مراسم و در ارتباطی مجازی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه داد و قبل از شروع سخنرانی رئیس‌جمهور هم از تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس، جبهه مقاومت، فرماندهان، رزمندگان و خانواده معزز شهدا تجلیل شد.

 

لازم به ذکر است در مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان از خانواده‌های شهدای استان با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد و همچنین جلد دوم کتاب عاشقان سبز رونمایی شد.

 

 

کد خبر 1096869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha