کارگروه ساماندهی مد و لباس با هنر طراحان فرهنگ عاشورایی را در قامت لباس معرفی می کند

مریم پور شهابی حوزه پوشاک را دارای ابعاد وسیع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با هنر طراحان فرهنگ عاشورایی را در قامت لباس معرفی می کند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی امروز سه‌شنبه 30 شهریور  با حضور مریم پورشهابی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، محبوبه الهی دبیر علمی نمایشگاه و تنی چند از کارشناسان حوزه مد و لباس و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 در این نشست «مریم پورشهابی»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فرارسیدن ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و تاکید کرد:  فلسفه قیام عاشورا  زنده نگاه‌داشتن اسلام ناب محمدی و جریان سازی در مسیر فرهنگ عاشورایی است؛  همانطور که می دانید حوزه پوشاک ابعاد وسیع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  را داراست و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تمرکز بر حوزه‌های مرتبط فرهنگی و به لطف هنر طراحان در تلاش است تا فرهنگ عاشورایی را در قامت لباس معرفی نماید.

پورشهابی با اشاره به کارگاه‌های آموزشی برگزارشده و مسابقه تصویرسازی در زمینه لباس عاشورایی تصریح کرد: خوشبختانه این بخش‌ها با استقبال درخور توجه و همراهی بیش از هزار هنرجو و هنرمند روبرو شد و شاهد خلق آثاری در شأن قیام عاشورا با تکیه‌بر نمادهای عاشورایی بودیم حال‌آنکه طی برپایی محفلی با حضور تنی چند از تولیدکنندگان مقرر شد 100 طرح برگزیده جهت تولید انبوه به این بخش معرفی شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  با اشاره به بخش های مختلف ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی  و تعداد آثار به نمایشی این نمایشگاه گفت:  ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش‌های متعددی همچون لباس اجتماع، چادر، پوشش سر، لباس مردانه، طراحی پارچه، مجموعه‌سازی و تصویرسازی برپا می‌شود؛ بیش از 100 اثر در نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند و بالغ‌بر 12 مقاله نیز در بخش علمی دانشگاهی از سراسر کشور مورد داوری قرار می‌گیرند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از لغو برگزاری مسابقه زنده «از ایده تا اجرا» نیز خبر داد و افزود: نظر به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در این دوره از نمایشگاه امکان برگزاری مسابقه حضوری زنده وجود ندارد و این در حالی است که مسابقه تصویرسازی نیز پیش‌ازاین به‌صورت مجازی و با مشارکت بالغ‌بر 80 نفر برگزار شده بود.

 

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه 1400 در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

کد خبر 1096972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha