پژوهش در زمینه نمادهای عاشورایی از اهمیت بسزایی برخوردار است

محبوبه الهی با بیان اینکه پژوهش در زمینه نمادهای عاشورایی از اهمیت بسزایی برخوردار است،گفت: امیدوارم با تلاش بیشتر بخش دانشگاهی، شاهد ایجاد آرشیوی غنی از نمادها و نشانه‌های دینی و عاشورایی باشیم.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی امروز سه‌شنبه 30 شهریور  با حضور مریم پورشهابی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، محبوبه الهی دبیر علمی نمایشگاه و تنی چند از کارشناسان حوزه مد و لباس و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

  در این نشست «محبوبه الهی» دبیر علمی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت:  انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه عاشورا و همچنین لباس عاشورایی  بسیار مهم و ضروری است ، بر همین اساس شناسایی نمادها و نشانه‌ها در این زمینه به‌عنوان بخشی از هویت فرهنگی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و گاه بی‌اطلاعی از این موضوعات، موجب خلق آثاری شده که اتفاقاً ضد فرهنگ محسوب می‌شوند.

دبیر علمی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با بیان اینکه  پژوهش در زمینه نمادهای عاشورایی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد:  امیدواریم به همت اساتید دانشگاه و دانشجویان در آینده شاهد تقویت بنیه‌های علمی در این بخش باشیم.

محبوبه الهی  با بیان اینکه طراحان لباس  وظیفه سنگینی بر دوش دارند،گفت: ما امیدواریم به لطف چنین حرکت‌هایی و تلاش بیشتر بخش دانشگاهی، شاهد ایجاد آرشیوی غنی از نمادها و نشانه‌های دینی و عاشورایی باشیم و از اشاعه این مؤلفه‌های فرهنگ ارزشمند بیش از پیش دفاع کنیم.

دبیر علمی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی یکی از ضعف‌های بزرگ در تمامی ابعاد علمی و پژوهشی را مشارکت محدود پژوهشگران دانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: ما از دو سال قبل و طی ادوار گذشته نمایشگاه لباس عاشورایی از تمامی دانشگاهیان فعال در بخش‌های فرهنگی خواستیم که در راستای حفظ هویت فرهنگی، چشمی هم به موضوع نمادهای عاشورایی داشته باشند چراکه این حوزه بسیار بکر بوده و سرشار از ایده است. البته خوشبختانه امسال با استقبال بهتری در قیاس با دوره‌های قبلی مواجه شدیم بااین‌همه امیدواریم فضای عاشورایی به یک بستر غنی پژوهشی مجهز شود و به غنای لازم در این زمینه دست یابیم.

کد خبر 1096981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha