برنامه های کانون های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس تشریح شد / فعالیت‌ها در ۵ محور خواهد بود

سقاء ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت:ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد با ۵ محور قرآنی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، هنری و فضای مجازی توسط فعالان کانون ها اجرا می شود.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد با 5 محور قرآنی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، هنری و فضای مجازی توسط فعالان کانون ها اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: فرارسیدن هفته دفاع مقدس به همه ملت ایران که سهم سازنده ای در دفاع از میهن اسلامی داشتند را تبریک عرض می کنم و تلاش خواهیم کرد تا دستاوردهای کانون های مساجد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی این هفته به اطلاع عموم برسد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و تلاوت قرآنی در مسجد و منازل به نیت شهدای کربلا و دفاع مقدس و مدافعان حرم اجرا شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب در طرح «شنبه های کتاب» به ویژه کتب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتب دفاع مقدس، ارائه خدمات کتابخانه ای در درب منزل با موضوع این ایام و جمع خوانی کتب زندگانی شهدا برگزار شود.

 

سقاء افزود: در حوزه فرهنگی نیز برنامه های همچون برگزاری جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس در مسجد، مشارکت در برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جلسات و حلقه های معرفتی، تربیتی، روشنگری با محوریت سیره شهدای دفاع مقدس، شرکت در مسابقات و جشنواره های استانی و کشوری(فهما)، انعکاس برنامه های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد، فعالیت رادیو محرم مسجد (قرائت قرآن، سخنرانی و ...)، فضاسازی مسجد و محله، اجرای «سه شنبه های تکریم» با اولویت تجلیل از مادران شهدا، رزمندگان و ایثارگران محله و برپایی ایستگاه فرهنگی، برگزاری سخنرانی و دعوت از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مسجد، دیدار با خانواده های شهدا و غبارروبی مزار شهدا، مشارکت در تهیه و توزیع کمک مومنانه و برنامه های مقابله با بیماری کرونا، بازدید از نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس و اجرای برنامه "سلام سردار" از جمله آنها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: در بخش هنری نیز برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری یاران آفتاب، اجرای سرود بچه های مسجد(ویژه این ایام)، برگزاری محفل شعر دفاع مقدس(با ستاره ها)، تهیه نشریات و ویژه نامه ها با موضوع این ایام، برگزاری مسابقات عکس و گوشی همراه، نقاشی کودکان و ... و اجرای نمایش و پخش فیلم های هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

 

سقاء تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی معرفی شهدای محله به همراه وصایا و پیام شهدا در کانال شبکه های اجتماعی مسجد، ارائه و انعکاس برنامه ها و فعالیت های کانون مسجد، ارسال گرامیداشت و پیام ها از وصیت نامه ها و مجاهدت های شهدا در سامانه پیامک، پخش سخنرانی های کوتاه و برنامه های قرآنی و ... ، معرفی کتاب، قرائت قرآن(هر روز یک صفحه) و تکریم مجازی از رزمندگان و ایثارگران جزو اولویت برنامه ها است.

 

کد خبر 1097019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha