آیین تکریم مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

آیین تکریم مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از معاونان و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (به صورت ویدئو کنفرانس) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای آیین تکریم علی غیاثی ندوشن مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها، علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دفتر امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در هماهنگی ادارات کل این وزارتخانه در استان ها دارد و نظارت و ارزیابی استان ها از جمله وظایف این دفتر است.

کاراندیش ادامه داد: در زمان حضورم در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، کمیته انتصاب مدیران کل استان ها راه اندازی شد که در آن افراد مورد نظر پیشنهاد می شد و در کارگروهی صلاحیت این افراد بررسی و انتخاب می شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی به برخی ویژگی های شخصیتی علی غیاثی ندوشن مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها که در آستانه بازنشستگی قرار دارد اشاره کرد و ادامه داد: آقای غیاثی فردی پیگیر، متعهد و دلسوز هستند و آشنایی ایشان با مسائل استان ها یکی از امتیازات حضور ایشان در این دفتر بود و با درخواست خودشان مراحل بازنشستگی شان انجام شده است.

وی افزود: در این مدت اقدامات خوبی در این دفتر صورت گرفت و کمیته فرهنگی اجتماعی توسعه پایدار شرق و غرب کشور یکی از این اقدامات است و نتایج خوبی هم در پی داشت.

در ادامه این نشست، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی علی غیاثی ندوشن گفت:  در مدتی که مشغول به خدمت هستیم باید از آن بهره ببریم و به گونه‌ای رفتار و عمل کنیم که پس از آن که بازنشسته شدیم از ما به نیکی یاد شود بنابراین باید به همدیگر خدمت کرده و آن خدمت ما به عنوان یک گوهر به شمار آید. 

شالویی ادامه داد: اگر نگاه خدمت از کار ما برداشته شود اقدامات ما هیچ ارزش دیگری ندارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای غیاثی را از سال ها پیش می شناسم از زمانی که در بندرعباس و همچنین یزد و هم اکنون در تهران هستند. ایشان فردی متعهد، مسئولیت پذیر و با پیگیری بسیاری هستند. امیدوارم هر کجا که هستند در پناه خداوند باشند.

در بخشی از این نشست همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نشست به پاس زحمات و قدردانی از زحمات و تلاش های یک مدیر ساعی است که در کسوت کارشناس و مدیر سال ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت کرده اند.

وی با اشاره به بازنشستگی علی غیاثی ندوشن ادامه داد: آقای غیاثی دارای تجربیات بسیاری هستند و نبود ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک خلاء تجربی به شمار می آید.

در ادامه این نشست، لادن حیدری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوه مبادله تعامل و گفت و گو در دوران کرونا و پساکرونا تغییرات جدی داشت و برگزاری چنین جلساتی که هم به صورت حضوری و هم بخشی از آن به صورت وبیناری است یکی از نمودهای آن است.

حیدری ادامه داد: خدمتگذاری در حوزه فرهنگ یک کار دلی است؛ چه از سوی اصحاب فرهنگ و هنر و چه از سوی مدیران، کارکنان و کارشناسان این حوزه. بنابر این باید حس تعلق خاطر نسبت به فضای فرهنگ و هنر داشت تا بتوان در آن با جان و دل کار کرد.

وی گفت: کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرهنگی ترین و فرهیخته ترین کارکنان کشور به شمار می آیند و این یکی از ارزشمند ترین موضوعات است و امیدوارم بتوانیم این رویکرد را به دیگران هم انتقال دهیم و ادب و احترام را به جامعه تکثیر کنیم.

حیدری گفت: از تمامی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تشکر می کنم زیرا کار در ستاد سخت و به مراتب کار و فعالیت در استان ها و شهرستان ها سخت تر است و این جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی علی غیاثی ندوشن گفت: وی فردی کاردان، سخت کوش و دارای وجدان کاری است. 

در بخش دیگری از این نشست، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با اشاره به ویژگی های شخصیتی علی غیاثی گفت: حضورم در این نشست به دلیل قدردانی از خدمات و تلاش های صادقانه آقای غیاثی است و ایشان یکی از موفق ترین مدیران استانی و همچنین مدیران کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی افزود: همواره شاهد بودیم که آقای غیاثی مورد احترام همکاران خود بوده اند و نقش ایشان در بسیاری از اقدامات در حوزه استانی نمایان است.

انتظامی گفت: آقای غیاثی در حوزه کمیته شفافیت وزارخانه نقش پر رنگی داشتند  و در ساماندهی مجوزها هم زحمات زیادی کشیدند و امروز بازنشسته می شوند، ولی ارتباط شان با خانواده فرهنگ از بین نخواهد رفت.

در ادامه این نشست علی غیاثی ندوشن با تشکر از حضور معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: از تمامی زحمات معاونان و مدیران کل وزارتخانه در راستای همکاری با دفتر هماهنگی امور استان های وزارتخانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در مدت حضورش در این دفتر، افزود: تکیه بر توانمندی و ظرفیت های افراد بدون نگاه و گرایش سیاسی، بهره گیری از نیروهای داخل وزارتخانه و بانوان از جمله اقدامات این دوره بود. استفاده از ظرفیت اهل تسنن از دیگر اقدامات این دوره در حوزه استان های وزارتخانه بود.

غیاثی در بخش دیگری نام و یاد مدیران و کارکنانی که در دوران کرونا درگذشتند را گرامی داشت.

در این نشست برخی از مدیران حاضر در جلسه ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های علی غیاثی ندوشن به برخی از ویژگی های کاری و شخصیتی وی اشاره کردند و برای وی آرزوی سلامتی کردند.

 

کد خبر 1097067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha