برای پذیرش بیماران کرونا با هیچ محدودیتی مواجه نبودیم/ خلاء اکسیژن را تامین کردیم

امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی در مورد گلایه مردم از پذیرش بیماران کرونا در سایر بیمارستان ها گفت: به شرط داشتن تخت برای ما فرقی نمی کند که بیمار نظامی باشد و یا چه دفترچه ای را داشته و از کجا آمده است برای پذیرش بیماران کرونا هیچ محدودیتی نداریم.

امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تمهیدات پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان های نیروی زمینی  گفت: بیش از 70 درصد بیماران کرونایی بیمارستان های نیروی زمینی ارتش مردم غیر نظامی هستند. ما محدودیتی در پذیرش بیماران کرونایی نداریم و اگر تختی داشته باشیم در موقع مراجعه بیماران فرقی میان بیماران نظامی و غیر نظامی وجود ندارد.

 

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در مورد گلایه مردم از پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان ها افزود: در حال حاضر بیمارستان هاجر ارتش 100 درصد بیماران کرونا هستند که بسیاری از بیماران آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اعزام می شوند. همچنین بیمارستان خانواده ارومیه، زنجان و تمام بیمارستان های دیگر این نیرو به روی مردم باز است و به شرط داشتن تخت برای ما فرقی نمی کند که بیمار نظامی باشد و یا چه دفترچه ای را داشته و از کجا آمده است؛ حتی بیمارستان های ارتش در مقطعی پذیرای اتباع خارجی در ارومیه بودند و قرنطینه آنها انجام می شد تا موجب انتقال بیماری نباشند. در بیمارستان های مرزی و هر جا که نیاز باشد ما در خدمت مردم هستیم.

 

وی ادامه داد: انشاءالله تمام کادر درمان تلاش می کنند تا مردم عزیزمان در صحت و سلامت کامل باشند. ما بنا به وظیفه ای که داریم ارتش فدای ملت است، ارتش خود را از مردم می داند و این موضوع ثابت شده است، ارتش در تمام بحران ها در کنار مردم بوده است و تمام تلاش خود را می کنیم تا از همه امکانات خود استفاده کرده و موضوع کرونا زودتر ریشه کن شود.

 

وی در مورد اهمیت موضوع اکسیژن در بیماری کرونا و اینکه آیا نیروی زمینی در این موضوع با خلا و مشکلی مواجه بوده است گفت: الحمدالله به موقع توانستیم دستگاه اکسیژن ساز و مخازن اکسیژن را تامین کنیم و کپسول های اکسیژن اضافه شده است و تلاش می کنیم تمام کمبودها را جبران کنیم تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود و حتی تعدادی دستگاه اکسیژن ساز انفرادی تهیه کردیم و در اختیار افرادی که نیازمند هستند تا در منزل از اکسیژن استفاده کنند، قرار بگیرد.

 

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  در مورد موضوع ICU در بیمارستان های نیروی زمینی  و نیاز بیماران کرونا به این خدمات تصریح کرد: تخت های ویژه ICU در بیمارستان های نیروی زمینی ارتش اضافه شده است. در بیمارستان زنجان بخش ICU اضافه شده، در موضوع کرونا 10 درصد به تخت های ویژه ICU اضافه شده و حتی در بیمارستان ها CCU ها تبدیل به ICU شده اند و بخش های دیالیز نیز به ICU تغییر یافته اند و تمام امکانات مورد نیاز را تغییر دادیم تا در خدمت مردم باشیم.

 

وی گفت: بر اساس پروتکل های مراکز درمانی نیروی زمینی موضوع ICU به دقت مورد توجه قرار دارد و بیماران بر اساس نیاز از این بخش استفاده می کنند و عمده بیمارانی که به بخش ICU در بیمارستان های نیروی زمینی مراجعه می کنند، بیشتر بیماران آزاد و غیر نظامی هستند و بیماران نیروی زمینی با توجه به آموزش های داده شده کمتر به بخش های ICU احتیاج دارند.

کد خبر 1097290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha