امروز اعتماد به جوانان باید در عرصه عمل نیز صورت گیرد

جوکار با اشاره به نقش جوانان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز اعتماد به جوانان باید در عرصه عمل نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در مراسم هفتمین کنگره شهدای استان یزد در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این که امروز اگر بخواهیم بمانیم و سرافراز باشیم و بر مبنای گام دوم انقلاب پیش برویم باید از تجربیات بیش از چهل سال گذشته استفاده کنیم و به خدا اعتماد کرده و خدا را باور داشته باشیم و همچنین به نسل آینده نیز اعتماد کنیم.

وی افزود:  باید در عمل نیز به نسل جوان اعتماد کنیم و این امر صورت گیرد زیرا امروز جوانان نیروهای پیشران جامعه هستند ولی متاسفانه در عمل شاهد استفاده از این ظرفیت ها نیستیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس مدیران و فرماندهان ما همین جوانان بودند که الگوی مدیریت را برای جهان رقم زدند که نمونه آنها شهید سلیمانی بود که حرکت های خارق العاده ای انجام دادند.

وی ادامه داد: امروز اگر الگوی مدیریت دفاع مقدس را نگاه کنیم در سراسر منطقه غرب آسیا شاهد این نقش جوانان در کشورمان هستیم که به عنوان الگویی برای ما هستند.

جوکار گفت:  در این بیماری منحوس کرونا نیز شاهد حضور این جوانان و نوجوانان بوده ایم.

وی افزود: در جریان هشت سال دفاع مقدس وقتی در مناطق کردنشینی عملیات می شود و حزب بعث عراق بمباران شیمیایی می کند، همین رزمندگان ماسک خود را به مردم کرد عراق دادند که این نشان از اوج معرفت و کمال و از خودگذشتگی است.

جوکار ادامه داد: ما باید این درس های هشت سال دفاع مقدس را برای آینده و نسل آینده تبیین کنیم و الگوسازی از دفاع مقدس کنیم.

وی گفت: امروز بسیاری از دختران ما از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید کاظمی الگوسازی کردند و در حال خودسازی کردن هستند تا مانند آنها شوند که این برای ما بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بیماری کرونا شاهد ایثارهای بسیاری از سوی مردم و جوانان بودیم که این درس به عنوان درس از شهدا و دفاع مقدس است.

جوکار بیان کرد: سیره شهدا و سرگذشت پژوهشی از سیره شهدا و ثبت کردن در تاریخ و این که ایران اسلامی گام های بلندی برداشته باید برای جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: ما آینده را جایی که حضرت آقا نشانه گرفته و گام آخر به عنوان ایجاد تمدن نوین اسلامی می دانیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: ما هزینه های زیادی داده و شهدای زیادی دادیم که حفظ آن برای برداشتن گام های بلند دیگر و آینده مهم است.

جوکار گفت: امیدواریم امروز جوانان ما با خدای خود معامله کرده و در عرصه خداباوری و خودباوری و ولایتمداری حرکت های موثری برای این انقلاب داشته باشند.

 

کد خبر 1097601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha