درخواست مدیر یک مدرسه از رئیس جمهور/ شهیدستان را ثبت ملی کنید

قاسم پور در یادداشتی آورده است: دبیرستانی که بیش از ۲۰۰ شهید دانش آموز تقدیم این کهن مرز و بوم کرده است و ما امروز تصاویر ۱۵۶ شهید این مدرسه افسانه ای را از غبار زمان پس گرفته و بر پیشانی آن قاب عشق گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رضا قاسم پور» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: آقای رییسی سلام، صدای مرا از شهیدستان کرج می شنوید. آری شهیدستان کرج.

 

دبیرستانی که بیش از ۲۰۰ شهید دانش آموز تقدیم این کهن مرز و بوم کرده است و ما امروز تصاویر ۱۵۶ شهید این مدرسه افسانه ای را از غبار زمان پس گرفته و بر پیشانی ان قاب عشق گرفته ایم. 
 (گوشواره ای بر گوش زمان و گردن آویزی چشم نواز بر شالوده این مکان مقدس) 

 

دبیرستان دکتر شریعتی(شهدای انقلاب اسلامی) ملقب به شهیدستان کرج با بیش از نیم قرن قدمت یکی از چهار دبیرستان اصلی کرج و بدون شک اولین دبیرستان ایران و شاید جهان در تقدیم داوطلبانه ده ها شهید دانش آموز در دفاع از کیان ملی،اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی است.

 

امروز این مدرسه آنقدر غریب و مظلوم است که پیشنهاد ما برای میزبانی بازگشایی مدارس استان البرز علی رغم موافقت مدیرکل اموزش و پرورش در جلسه مرتبط رد می شود.

 

جناب آقای رییسی

 

شهیدستان کرج قدمگاه شهداست و البته چشم انتظار روحیه جهادی،اقدامی انقلابی، عزمی استوار و نگاهی خارج از سیستم بوروکراتیک اداری برای ثبت ملی است.

 

امروز شروع سومین سال حضورم در شهیدستان است در دوسال گذشته به لطف خدا و کمک برخی از دوستان تحولات مثبتی در مجموعه پی افکنده شده است سال ۹۸ مالکیت معنوی شهیدستان در شورای فرهنگ عمومی استان البرز به ریاست امام جمعه ثبت استانی شده است و امسال هیات امنایی شدنش مسجل.

 

هیچ کدام از این اقدامات در شان مجموعه نبوده و کام مشتاقان و تشنه لبان عاشق پیشه را سیراب نخواهد کرد.

 

طی ۲ سال گذشته برای ثبت ملی شهیدستان هر دری که فکرش را می کنید کوبیدیم ؛ دعوت از مسئولین ریز و درشت استانی (از نمایندگان تا مدیران کل،از لشگری ها و کشوری ها) تا تشکیل پرونده ثبت ملی مطابق با ذائقه میراث فرهنگی، پای جلسه شورای هویت استان را به مجموعه باز کردیم و ...نشد که نشد انچه ما می خواستیم.

 

آقای رییس جمهور

 

امروز مستند فاخر "یار دبستانی" محصول و معطوف به شهیدستان کرج از شبکه ملی افق پخش شد یار دبستانی جارچی بخشی از مظلومیت و محرومیت شهیدستان کرج است.
آقای رییسی

 

لطفا در اسرع وقت دستور پیگیری ثبت ملی این دبیرستان ماندگار را به عنوان مکان رویداد(مکان رخداد دفاع مقدس) یا به هر عنوان که مقدور است صادر نمایید تا ضمن شاد کردن روح بلند و منتظر ۱۰ها شهید دانش اموز شهیدستان در شروع هفته دفاع مقدس،نمادی سمبلیک و فرهنگی_ معنوی را برای استان زرخیز البرز به ارمغان اوریم.

 

 

کد خبر 1097618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha