تأکید رئیس اتحادیه خیاطان بر ترکیب تجربیات کارگاهی و علمی در حوزه لباس عاشورایی

رئیس اتحادیه خیاطان تهران گفت: به منظور دریافت خروجی مطلوب از رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی، نیازمند ترکیب تجربیات کارگاهی و علمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، «حبیب طهماسبی‌نیک»، رئیس اتحادیه خیاطان تهران درباره لزوم تعامل تمامی نهادهای فعال در حوزه مد و لباس با رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: یکی از عوامل همراهی هنرمندان و صنعتگران با چنین رخدادی، بار معنوی و فرهنگی این جریان است که به نوبه خود و فارغ از مسائل مادی و دغدغه‌های تولیدی، موتور محرک به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: تا به امروز در زمینه طراحی و تولید لباسی متناسب با شأن واقعه عاشورا و یا دیگر موضوعات دینی، اقداماتی به انجام رسیده اما کافی به نظر نمی‌رسند و باید در انتظار برداشتن گام‌هایی بلندتر باشیم.

رئیس اتحادیه خیاطان تهران تأکید کرد: به منظور دریافت خروجی مطلوب از رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی، نیازمند ترکیب تجربیات کارگاهی و علمی هستیم.

طهماسبی‌نیک به حضور چهره‌های سرشناس و با تجربه در اتحادیه خیاطان اشاره و تصریح کرد: بدون شک تجربه این افراد و ایجاد فرصت‌های لازم به منظور بهره‌مندی جوانان از این تجربیات می‌تواند نقش بسزایی در روند رشد سایر فعالیت‌های حوزه مد و لباس داشته باشد و امید است این بسترها به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به مراتب بیشتر فراهم شود.

یادآور می‌شود، ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه 1400 در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

کد خبر 1097652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha