افزایش ۸۰ درصدی ورود پرونده به شعب تعزیرات خراسان جنوبی

حسن پور از افزایش ۸۰ درصدی میزان ورودی پرونده‌ها به شعب تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسن پور» امروز (۱ مهر) در شورای قضایی استان خراسان جنوبی با اشاره آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در دومین سال است که به دلیل شیوع کرونا بازار نوشت افزار و سرویس های مدارس بخاطر آموزش مجازی و عدم حضور دانش آموزان در مدارس تحت تاثیر منفی قرار گرفته است.

 

مدیرکل تعزیزات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری با اختصاص شعب ویژه تخصصی و گشت های مشترک روزانه به صورت ویژه رصد بازار لوازم التحریر و شهریه مدارس در دستور کار است، گفت: در سال گذشته ۱۴ فقره پرونده تخلف در بخش نوشت افزار‌ها، ۲ پرونده قاچاق کالا و جریمه یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از یک مجتمع آموزشی به علت دریافت وجه اضافی از دانش آموزان تشکیل شده است.

 

حسن پور  ادامه داد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۶۵۱ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است که قاچاق کالا و ارز با هزار و ۶۹۹ پرونده در صدر این پرونده‌ها قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه با تشدید نظارت‌ها پرونده‌های ورودی امسال ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۲هزار و ۳۳ پرونده) افزایش داشته است، عنوان کرد: از ابتدای امسال متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۲۸۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال جریمه شدند.

 

حسن پور بیان داشت: در این مدت بیش از ۱۲۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت وصول شده است.

 

قاچاق سوخت و دام بیشترین پرونده‌های قاچاق در تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی ۱۸ روز است، گفت: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۲۷۵پرونده وارده اجرای احکام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی قاچاق سوخت و دام را از بیشترین پرونده‌ قاچاق استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: ۷۹۹ پرونده در خصوص قاچاق سوخت و ۲۱۳پرونده در زمینه کشف دام ایجاد شده است.

 

حسن پور در پایان با بیان اینکه عدم درج قیمت بیشترین تخلف در بخش کالا‌ها است، افزود: گران فروشی، کم فروشی، احتکار و تقلب از دیگر موارد تخلفات بخش کالا و خدمات است.

 

کد خبر 1097707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha