سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل بیانگر جایگاه و هویت ایران اسلامی بود

حجت الاسلام حمید بامری گفت: سخنان آیت الله رئیسی برخوردار از یک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی و بنا به اعتراف رسانه های غربی، سخنانی بود که بیانگر جایگاه و هویت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی بود که این جایگاه را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ مهر حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، در بیان ویژگی‌های فردی سید الشهداء (ع)، گفت: اعضای خانواده باید اخلاق، رفتار و گفتار خود را به گونه ای تنظیم کنند که کرامت نفس افراد حفظ شود.


امام جمعه عنبرآباد با بیان روایتی نورانی از امام سجاد (ع) درباره حفظ کرامت افراد، ابراز کرد: یکی از عواملی که عزت نفس افراد را تقویت می کند، رفتار محترمانه و آمیخته با محبت نسبت به زیر دستان است.


وی با اشاره به اهمیت اختصاص اوقات خاص به خانواده، بیان کرد: اعضای خانواده در کنار یکدیگر باید اوقاتی را برای گفتگو با یکدیگر اختصاص دهند و نسبت به خواسته های اعضای خانواده گوش شنوا داشته باشند تا کرامت نفس اعضای خانواده حفظ شود.


حجت الاسلام بامری دادن مسئولیت به فرزندان توسط والدین را مایه رشد و احساس شخصیت فرزندان دانست و خاطرنشان کرد: این امور موجب تثبیت شخصیت، رشد، خودباوری و مسئولیت پذیری فرزندان می شود.


خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به ایام اربعین سید الشهدا (ع) اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی توفیق زيارت و پیاده روی اربعین از مردم گرفته شده و دعا میکنیم این توفیق در سالهای آتی از ما گرفته نشود.


وی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و مختل شدن آموزش حضوری، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در سال های اخیر بیشترین آسيب به مسئله مهم آموزش رسیده و متولیان امر باید با آماده سازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جبران این نقیصه در نظام آموزشی کشور کوشیده شود و ان شاءالله خلاء های پیش آمده جبران شود.


حجت الاسلام بامری با اشاره به سخنرانی هوشمندانه ریاست جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، ابراز کرد: سخنرانی رئیس جمهوری ایران، بعد از هشت سال، سخنانی سنجیده، سرشار از منطق و حکمت بوده و چنین سخنرانی از یک رئیس جمهور دولت انقلابی مورد انتظار بود.


امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: الحمدلله سخنان آیت الله رئیسی برخوردار از یک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی و بنا به اعتراف رسانه های غربی، سخنانی بود که بیانگر جایگاه و هویت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی بود که این جایگاه را به رخ جهانیان کشید.


وی در خاتمه تصریح کرد: رئیس جمهوری در جایگاه یک فرد انقلابی، عدالتخواه، مطالبه گر و ارائه دهنده راهکار در این جایگاه حاضر شده و سخنانی پرمحتوا و پر مغز ارائه داد و ما به نیابت از مردم ایران از مواضع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان حمایت کرده و بر این باوریم که منطق مقاوت برای کشور راه گشا بوده و رسوایی و نابودی را برای آمریکای جنایتکار و اسرائیل منحوس در پی دارد.

کد خبر 1097928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha