۹۸ درصد زندانیان فارس علیه کرونا واکسینه شده اند

ابراهیمی گفت: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به منظور مقابله با ورود ویروس کرونا به ندامتگاه و زندان های استان، ۹۸ درصد زندانیان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی» با اشاره به واکسیناسیون 98 درصدی زندانیان زندان های فارس گفت: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به منظور مقابله با ورود ویروس کرونا به ندامتگاه و زندان های استان، 98 درصد زندانیان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: مهمترین راهکار مقابله با بیماری کرونا اجرای واکسیناسیون همگانی است  و با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون زندانیان و کارکنان و سربازان وظیفه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت موجود زندانیان استان، 40 درصد آنان 2 دوز را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود با توجه به سرعت واکسیناسیون عمومی تمامی زندانیان، کارکنان زندان ها و سربازان وظیفه شاغل در زندانهای استان علیه ویروس کرونا در مهر ماه صد در صد  واکسینه شوند.

ابراهیمی اعلام کرد: خوشبختانه در کل زندان های استان فارس به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین وجود قرنطینه های بهداشتی در زندانهای استان، وضعیت زندان ها نسبت به جامعه عمومی برخلاف انتظارات که تصور می شد زندان ها تبدیل به کانون بیماری شوند اما با تدابیر انجام شده زندان ها کمتر مورد هجمه ویروس کرونا قرار گرفت.

وی ادامه داد: درصد کارکنان مبتلا به کرونا به علت تماس با محیط های اجتماعی که بیشتر در معرض ویروس قرار داشتن نسبت به زندانیان بیشتر  بود اما در خصوص زندانیان شاهد ابتلای کمتر از نیم درصدی زندانیان به کرونا بودیم.

مدیر کل زندان های فارس اعلام کرد: در مجموع درصد مبتلایان کارکنان اداری بیشتر از زندانیان بوده و همانطور که در جامعه شاهد ابتلای زیاد شهروندان به بیماری کرونا وضعیت مشابه بود که ریشه این موضوع در تماس بودن و در معرض ویروس قرار داشتن عامل و خاصیت شیوع ویروس است.

وی اعلام کرد: فرآیند تزریق و انتخاب نوع واکسن ها در طرح واکسیناسیون زندانیان استان به عهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و ما یک وظیفه سنگین در قبال سلامت فکری و جسمی زندانیان برعهده داریم که همواره در اولویت قرار دارد.

کد خبر 1097936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha