هیات مذهبی و اصحاب مسجد در خصوص زیارت اربعین معرفت افزایی کنند

حجت‌الاسلام علی‌ اکبری گفت: هیات‌ مذهبی، هیات‌ امنای مساجد، علما و متدینین ضمن برگزاری مجالس سوگواری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت اربعین نیز توجه کرده و در این مورد، معرفت‌ افزایی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به سخنرانی مجازی رئیس‌جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری با قدرت و صلابت، مواضع کشورمان در زمینه‌های مختلف را اعلام و از حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

 

حجت الاسلام محمدرضا علی اکبری با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: آموزش باید در کنار  پرورش باشد چرا که علم بدون تربیت صحیح، فایده و ثمری ندارد.

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای همراهی تعلیم و تربیت افزود: از مسئولین آموزشی انتظار می‌رود به تربیت، اخلاق و تحصیل در مدارس بیشتر توجه شود.

 

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه مسئولان باید زمینه آموزش حضوری در مدارس را فراهم کنند، تصریح کرد: این امر هم خواست دانش‌آموزان و اولیا بوده و هم از مشکلات به‌وجودآمده از طریق آموزش مجازی کاسته می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تمام رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا باید برکات و ثمرات جنگ تحمیلی را بیان کرده و ابعاد مختلف دفاع مقدس را برای جوانان، نوجوانان و نسل جدید بازگو کنند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی، هیات‌امنای مساجد، علما و متدینین ضمن برگزاری مجالس سوگواری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت اربعین نیز توجه کرده و در این مورد، معرفت‌افزایی کنند.

 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن آغاز انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی توسط دولت و اعلام برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت از طرف  قوه قضاییه 3 اقدام از یک نگاه و رویکرد هماهنگ فسادستیزانه و عدالت‌محورانه دارد.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به دفاع پیش‌دستانه و اقدام قاطع نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه سرافراز در حمله به گروه‌های منافقین گفت: این اقدام قاطع بر اساس حق دفاع مشروع و مصرّح در قوانین بین‌المللی بوده و لزوم پایبندی همسایگان ایران به اصل حُسن همجواری و مقابله با تبدیل شدن خاک خود به مرکزی برای فعالیت تروریست‌ها را می‌طلبد.

 

وی با اشاره به روز جهانی جهانگردی و گردشگری و روز آتش‌نشانی و ایمنی، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز شهرستان ماهنشان در استان، توجه مسئولان به این شهرستان جهت گسترش گردشگری و همچنین توجه ویژه به بحث آتش‌نشانی و ایمنی، الزام و ضروری است.

 

کد خبر 1098007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha