ضرورت شناخت حق/نظام جمهوری اسلامی متصل به قیام عاشورا است

حجت الاسلام اسماعیل پور نظام جمهوری اسلامی را نظامی دانست که متصل به قیام عاشورا است و گفت: باید حق را بشناسیم و با خیال اینکه کسی سابقه جنگ و انقلابی گری دارد و بقیه کارها و خیانت های او را نادیده بگیریم درست نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲ مهر) به فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و نیز متوقف کردن سند ۲۰۳۰ توسط حرکت انقلابی دولت جدید و رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد و پس از این دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی در کشور و نظام جمهوری اسلامی نباشیم.



امام جمعه موقت سنگر ابراز امیدواری کرد: مدارس و معلمان ما باید با یک نظام فکری درست اداره وزارت آموزش و پرورش کشور را مدیریت کنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.



وی گفت: با الگوگیری از معلمان و دانش آموزان شهیدی که با ایثار و گذشت امنیت امروز جامعه را برای ما به ارمغان آوردند ما نیز باید بتوانیم با عملکرد درست خود آن راه را ادامه دهیم.



حجت الاسلام اسماعیل پور همچنین در ادامه به عملکرد دولت در بحث کرونا اشاره و ازعان کرد: ما هنوز در بحث اقتصادی دچار مشکل هستیم اما جهشی که در امر واکسیناسیون در مدت کوتاهی که دولت جدید بر روی کار آمده است و انجام داده قابل تقدیر می باشد.


وی اظهار کرد: متاسفانه هیچ خط کشی در کشور ما وجود ندارد که آسیب هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور اتفاق افتاده را اندازه‌گیری کند از این رو بزرگان شهر طی نامه ای به دادستان و قوه قضاییه باید پیشقدم باشند و این مطالبه را انجام دهند که در دولت قبل به چه دلیل کوتاهی هایی صورت گرفته است و بی پاسخ مانده است.


حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: با ابزار رسانه می توان این امر را اشاعه داده و مطالبه گری تحقق یابد تا حق به حقدار برسد.



وی در ادامه با اشاره به اینکه جنس ولایت مداری و ولایت پذیری مانند اطاعت از خدا است افزود: ولی فقیه در فضای سیاسی، اجتماعی و.. کشور نقش زینتی ندارد بلکه کسی که در این جایگاه است باید مورد اطلاعت قرار بگیرد و از راهبریش بهره گرفت.



حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه اگر ما در دوره غیبت نتوانیم جایگاه ولی فقیه را بشناسیم و تکلیف خود را با او مشخص کنیم نمی توانیم مقدمات ظهور را فراهم کرده باشیم، اظهار کرد: اینکه چرا مردم در دوره آخرالزمان نمی دانند ولایت فقیه یعنی چه ناراحت کننده است و باید از الان به اینها پرداخته شود.



وی اضافه کرد: چیزهایی که به ظهور حضرت ولی عصر کمک می‌کند این است که فضا را برای سمت سویی به اهل بیت و ولایت فقیه آماده کرده باشیم.



حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: این نظام نظامی است که متصل به قیام عاشورا است و باید حق را بشناسیم و با خیال اینکه کسی سابقه جنگ و انقلابی گری دارد و بقیه کارها و خیانت های او را نادیده بگیریم درست نیست.



وی خاطر نشان کرد: باید امت واحد شویم تا زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.

کد خبر 1098030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha