پنج جلد از مجموعه «فرهنگ وقف» منتشر شد/ بهره گیری از رساله و کتاب های فقهی

حجت الاسلام مهاجرانی گفت: مجموعه ده جلدی «فرهنگ وقف» کار مشترکی از سازمان اوقاف و انتشارات به نشر است که امسال به طور کامل منتشر می شود.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: «حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی» متولد 1348 در اراک از نویسندگان و شاعرانی است که کتابهای زیادی در حوزه مذهبی در قالب شعر و داستان برای سه گروه سنی خردسال،کودک و نوجوان نوشته است. زیر درخت خرما، عطر گل سرخ، مجموعه هفت جلدی رنگین کمان دعا، مجموعه 6 جلدی دوست عزیزم خدا، مجموعه 20 جلدی داستانهای دوستی، چشمه های نور ایران، حاجی کوچولو ،چادر آسمانی، سوار کار قهرمان، مدرسه رمضان، هدیه های پیامبر(ص)، باغ گل محمدی، مردمان خوب ایران، مثل مهتاب، هدیه های امام علی(ع)، ماهی، درخت، در کنار هم و داستانک های حجاب از جمله کتابهایی حجت الاسلام مهاجرانی است. وی مجموعه ای 10 جلدی با عنوان «فرهنگ وقف» نوشته که آنرا به انتشارات به نشر سپرده است. بدین بهانه گفتگویی با وی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

مجموعه فرهنگ وقف در چه مرحله ای از چاپ قرار دارد؟

پنج جلد نخست این مجموعه منتشر شده است. سه، چهار جلد آن تصویرگری شده و تصویرگری دو جلد آن باقیمانده است. تصویرگر تمام مجلدها مجید صابری نژاد است. امسال این مجموعه به صورت کامل منتشر خواهد شد.

 

نوشتن این مجموعه چقدر طول کشید؟

حدود یک سال طول کشید که این مجموعه ده جلدی را بنویسم.

 

از چه منابعی برای نوشتن مجموعه 10 جلدی «فرهنگ وقف» استفاده کردید؟

مهمترین منابعی که استفاده کردم، رساله و کتاب های فقهی بود چون باید جزییات وقف را می دیدم و بر اساس آن می نوشتم.

 

چه شد که تصمیم گرفتید مجموعه ای در مورد وقف بنویسید؟

کار مشترکی از سازمان اوقاف و انتشارات به نشر بود. مدیر تولید به نشر موضوع را به من انتقال دادند و من نیز طرحی ارایه دادم و کار آغاز شد.

 

از پنج مجلد منتشر شده «فرهنگ وقف» چه استقبالی شده است؟

خوشبختانه تاکنون از این پنج جلد منتشر شده این مجموعه ده جلدی، استقبال خوبی شده است و به نظر می رسد از بقیه مجلد ها هم استقبال شود.

 

این مجموعه ده جلدی در قالب داستان است؟

بله تمام مجلدها در قالب داستان ، وقف و اثرات آن را برای کودکان و نوجوانان تبیین می کند.به عنوان مثال یکی از مجلدها با عنوان «سه سوته» در مورد کسی است که زمین خالی دارد و بچه ها در آن بازی می کنند. روزی بچه ها متوجه می شوند که کامیونی خاک همراه لودر آمده است و زمین را صاف می کند. بچه ها ناراحت می شوند که دیگر زمین بازی ندارند اما بعد از چند روز متوجه می شوند که این زمین صاف و چمن کاری شده و تبدیل به زمین بازی شده است. بچه ها می فهمند که صاحب زمین آن را برای ورزشگاه وقف کرده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1098155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha