دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران برگزار می شود

کارگر اومالی گفت: دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران با همکاری کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا و به همت و تلاش و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوا

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ استان مازندران ویژه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر سنتی نقالی و پرده خوانی و ارج نهادن به زبان پارسی همچنین توجه به شاهنامه ( خردنامه ) حکیم ابوالقاسم فردوسی سند هویت ملی برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: موضوع جشنواره ، داستان های شاهنامه و ادبیات کهن می باشد که تلاش داریم ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان با شاهنامه در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی تلاش شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر و اسطوره های ایران زمین، تقویت هنر نقالی و پرده خوانی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان ،تقویت آموزه های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

 

کارگر اومالی تصریح کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری استان مازندران و با همکاری کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا 25 مهرماه 1400 به دبیرخانه جشنواره نقالی مازندران واقع در ارشاد نکاست.

کد خبر 1098321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha