فلکه «گاز» شیراز به ثبت ملی رسید

شهدوست شیرازی گفت: با ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران، فلکه «گاز» شیراز به عنوان یک اثر فرهنگی-تاریخی معاصر به ثبت ملی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (شنبه 3 مهر) با اشاره به ثبت ملی فلکه «گاز» شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران به استاندار فارس و در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی و تاریخی کشور در فهرست آثار ملی، فلکه «گاز» شیراز به ثبت ملی رسید.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: بدین ترتیب نام این میدان در شهر شیراز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی-فرهنگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب با ثبت ملی شدن این اثر، تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس قرار دارد و هر دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آنش ود جرم است و عواقب قانونی دارد.

شهدوست شیرازی اعلام کرد: فلکه «گاز» در خيابان «آزادی» شيراز قرار دارد و از آثار شاخص شيراز و متعلق به دوران معاصر است که المانی است که به مناسبت ورود گاز به شهر شيراز در سال 45 نصب شده و به اين نام شهرت یافته است.

وی گفت: سنگ به کار برده شده در بنا، سنگ پلاک است و در پای علمک گاز مجسمه شير برنزی بر سکويی قرار گرفته که به دست استاد «علی‌ اکبر صنعتی» ساخته شده است.

کد خبر 1098344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha