۷۰۰ هزار گلستانی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/ فوت ۳ گلستانی در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا

فاضل گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در گلستان نوبت نخست واکسن کرونا و ۳۶۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز(شنبه ۳ مهر) در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونا در گلستان به ۳۲۵ بیمار رسیده است.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از این میزان ۶۶ بیمار کرونایی در آی.سی.یو و ۳۶ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
 
 
وی از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در گلستان خبر داد و بیان کرد: در شبانه روز گذشته سه گلستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
 
 
فاضل شرایط بستری بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در گلستان را مطلوب خواند و یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گلستان ۳۶ بستری جدید داشتیم.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان ورود واکسن به کشور مطلوب است از طرفی از فشار کادر درمان کاسته شده است.
 
 
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در گلستان نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: همچنین تاکنون ۳۶۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.
 
 
فاضل اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد جمعیت گلستان حداقل یک دز از واکسن کرونا را دریافت کردند و تلاش ما این است که با افزایش ورود واکسن به گلستان حجم تزریقات واکسن را در استان افزایش دهیم.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کمبود واکسن برکت در برخی نقاط، تصریح کرد: واکسن برکت در کل کشور کم است و ما نیز این مسئله را مدیریت کردیم تا هم استانی ها برای نوبت دوم این واکسن با مشکل مواجه نشوند.
 
 
کد خبر 1098372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha