اهالی ۱۳ روستای فاروج محروم از خدمات آب و فاضلاب هستند

فرماندار فاروج گفت: از ۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فاروج، ۶۴ روستا تحت پوشش و ۱۳ روستا محروم از خدمات آب و فاضلاب هستند.

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: علاوه بر 13 روستای بالای 20خانوار که محروم از خدمات آب و فاضلاب هستند 10 روستا هم با تانکر آبرسانی می شود.

 

فرماندار فاروج  افزود: 24 روستای شهرستان هم تنش آبی شدید دارد و وضعیت آنجا بحرانی است.

 

نجفی با اشاره به اینکه شهر فاروج چالشی ترین شهر استان در حوزه آب شُرب است، بیان کرد: در شرایط فعلی بخشی از شهر آب ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر 75 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته است، افزود: از این رقم 35 میلیارد ریال به اعتبارات حوزه راه و 40 میلیارد ریال به حوزه آب اختصاص داده و افزوده شد.

 

فرماندار فاروج بیان کرد: با این ارقام اعتبار حوزه آب به 180 میلیارد ریال می رسد.

 

نجفی اظهار کرد: عمده ترین مشکل روستاهای شهرستان در حوزه آب و راه است و  تحقق این شاخص ها مسیر توسعه روستا را تسهیل می کنند.  


 

93 درصد جمعیت روستایی شهرستان با 30 هزار و 700 نفر از خدمات این دستگاه استفاده می کنند و 21 روستا که از این تعداد 13 روستا بالای 20 خانوار است با 489 خانوار و یک هزار و 505  نفر جمعیت، تحت پوشش این مجموعه نیستند.

 

نیاز آبی شهر فاروج بین 55 تا 60 لیتر بر ثانیه است در حالی که آبدهی چاه ها به 35 لیتر بر ثانیه رسیده و روزانه با چهار تانکر 14 هزار لیتری در مجموع با 56 هزار لیتر به مناطقی از شهر آبرسانی می شود.

 

کد خبر 1098385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha