انجام تست های سریع و مولکولی کرونا در فرودگاه های فارس برای زائران اربعین

همتی گفت: کارشناسان بهداشتی در فرودگاه شیراز و تمام فرودگاه های بین المللی استان فارس، تست سریع برای زائران اربعین و تست مولکولی تشخیص کرونا را برای مسافران سایر پروازهای خارجی انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه 3 مهر) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان به 441 هزار و 17 نفر اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 24 گذشته، 13 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و 601 نفر رسید.

وی اعلام کرد: از 2 هزار و 404 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال 262 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 426 هزار و 47 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت این دانشگاه ادامه داد: مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به سه میلیون و 35 هزار و 954 دوز رسیده است.

وی اعلام کرد: پروازهای اربعین حسینی (ع) از اول مهر آغاز شده و تاکنون هفت پرواز ویژه عزداران اربعین حسینی از فرودگاه بین المللی «شهید آیت الله دستغیب» به مقصد نجف اشرف در کشور عراق، انجام شده و کارشناسان بهداشتی در فرودگاه شیراز و تمام فرودگاه های بین المللی استان فارس، تست سریع برای زائران اربعین و تست مولکولی تشخیص کرونا را برای مسافران سایر پروازهای خارجی انجام می دهند.

کد خبر 1098448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha