آموزه های کربلا بر تشکیل انقلاب اسلامی نقش داشت/ ضرورت دوری از تفرقه

حجت الاسلام پرورش گفت: آموزه‌های کربلا بر تشکیل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش داشت که چنین سربلندی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «حسن پرورش» در محفل انس با قرآن نیروهای پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از قیام امام حسین(ع) در دوران جفا و ظلم مسیر توسعه و پیشرفت را طی و الگویی برای جهانیان شد.

 

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش ایران افزود: آموزه‌های کربلا بر تشکیل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش داشت که چنین سربلندی را به وجود آورد و رزمندگان با تکیه بر الگوهای کربلا چنین مسیری را طی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تفسیر زیبایی از این همه سختی داشت، تصریح کرد: این بانوی اسلام در آن حادثه عمق اتفاق را تفسیر کرده به زیبایی که توانسته نسل ها را زنده کند و آزادی خواهی را گسترش دهد.

 

حجت الاسلام پرورش با بیان اینکه آزادی خواهی آن دوران موجب جریان های بزرگی مثل انقلاب اسلامی در ایران و بیداری در جهان شده، خاطرنشان کرد: اگرچه به ظاهر آنان شکست خورده بودند و آزار دیده اند اما واقعیت پیام این قیام بزرگ دنیا را بیدار کرده است.

 

وی با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم، ادامه داد: تقویت باورهای دینی، امنیت ملی و بین المللی و انسجام داخلی از دستاوردهای پس از جنگ است و اگر امروز قدرت نمایی بین المللی داریم و برنامه های ایران را رصد می کنند به خاطر رشادت های آن دوران است.

 

*ضرورت دوری از تفرقه

 

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش ایران با بیان اینکه حفظ نظام و خون شهدا بر عهده همگان است، گفت: وحدت و انسجام درونی بین گروه های مختلف جز برنامه های ضروری بریا حفظ نظام است و نباید تفرقه بین مردم و اقشار مختلف رقم بخورد.

 

وی اضافه کرد: ضرورت دوری از تفرقه برای اقتدار و انسجام کشور لازم است و همانند دوران دفاع مقدس گروه های مختلف مردمی و نیروهای مسلح در کنار همدیگر برای شکست دشمن بایستند و مانع از تفرقه افکنی شوند.

 

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: دشمن تفرقه افکنی را فرصتی برای رسیدن به اهداف خود برشمرده و از آن به عنوان ابزار جدی استفاده می کنند که اگر تفرقه بین اقشار مردم ایجاد شود آنگاه دشمن به هدفش می رسد.

 

کد خبر 1098575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha