مدیران  خط مقدم تحقق عدالت محوری در جامعه اسلامی باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: توزیع عادلانه منابع، حفظ اموال مسلمین و مقابله همه جانبه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور از ملزومات جامعه اسلامی است که باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۴مهر) در مراسم اربعین اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، ضمن تسلیت به‌مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و درگذشت علامه «حسن حسن زاده آملی» بیان کرد: حضرت زینب (س) در فرازی از سخنرانی در مجلس یزید فرمودند:«آیا عدالت این است که زنان و کنیزان خود را در پشت پرده جای دهی، ولی دختران پیامبر خدا را در میان نامحرمان به اسارت بگیری؟ زنان و کنیزان خود را پوشیده نگاه داری، ولی خاندان رسالت را با دشمنان‌شان در شهرها و آبادی‌ها بگردانی تا بادیه نشینان، خویشان و غریبه‌ها و اراذل و اشراف آنان را ببینند؛ در حالی که کسی از مردان آنان همراهشان نیست و سرپرست و حمایت کننده‌ای ندارند؟»

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه یکی از نقدهای جدی بر عملکرد یزید مسئله عدالت است، خاطرنشان کرد: ظلم و بی‌عدالتی یکی از نقد اساسی است که به عملکرد یزید وارد است از این منظر یزید نمره زیر صفر می‌گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما باید بحث عدالت را به حکومت‌داری و مدیریت در سطح کلان بسط دهیم، در هر حکومتی ظلم بد است، هر انسانی نسبت به عملکرد، حوزه مدیریت و شعاع تصمیم‌گیری و امکاناتی که در اختیار دارد باید عدالت پیشه کند.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما با شعار عدل الهی آغاز شده است، ما باید بسنجیم چقدر امکانات ما در مسیر عدالت و عادلانه توزیع می‌شود، وجود ده‌ها هزار خانواده در استان به‌عنوان فقیر که آه در بساط ندارند نشان می‌دهد که جامعه ما با عدالت‌محوری فاصله دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: فقر باید سال به سال با کاهش همراه باشد و نه افزایش! وجود فاصله طبقاتی در کشور اسلامی جایز نیست، حق و حقوق این قشر از این مملکت باید به آن‌ها پرداخت شود، اگر این فقرا از کارکنان دولت باشند خوب است.

 

وی ادامه داد: حمایت از جامعه مستضعفان فقط مالی نیست، حمایت‌ها باید همه جانبه صورت بگیرد، کارکنان نهاد کمیته امداد امام خمینی (ع) نیز باید اقدامات عدالت‌محور داشته باشند، اینکه حق به حقدار برسد مهم است، توجه به عملکرد ائمه اطهار به‌خصوص حضرت زینب (س) ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: توزیع عادلانه منابع، حفظ اموال مسلمین و مقابله همه جانبه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور از ملزومات جامعه اسلامی است که باید عملیاتی شود.

 

کد خبر 1098865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha