اگر خداباور، اهل تلاش، جهادی و خودباور باشیم قطعاً موفق خواهیم شد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: اگر خداباور، اهل تلاش، جهادی و خودباور باشیم قطعاً موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان فیروزکوه، با حضورامام جمعه ، فرماندار، فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین شهرستان و با حضور نماینده مدیرکل شهرستان‌های استان تهران در آموزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.
در این مراسم، زنگ مهر و مقاومت توسط امام جمعه  و فرماندار شهرستان نواخته شد و نمایشگاه هفته دفاع مقدّس در این آموزشگاه با حضور مسئولین افتتاح گردید.

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت:ما به برکت انقلاب اسلامی امروز در دنیا در عرصه علمی حرف برای گفتن داریم.امروز ایران اسلامی در بسیاری از زمینه های علمی به برکت همّت جوانان عزیز در دنیا سرآمد شده است؛ این مطالب باید برای دانش آموزان و نسل جدید بیان شود.

وی افزود: دشمن گمان می کرد که خیلی سریع انقلاب ما را نابود میکند، اما غافل از آنکه حضرت امام به جوانان ما خودباوری داد و جوانان ما حتی در سنین پایین جبهه ها را پُر کردند و با دستان خالی اما با اراده پولادین و ایمان قوی مقابل همه دنیا ایستادند.شهدا عزیز ما با اراده پولادین، ایمان و اخلاص خود به دنیا ثابت کردند که اگر کسی خدا باور، اهل همّت و تلاش، جهادی و خود باور باشد میتواند موفق شود، این درس دوران دفاع مقدّس این است.
حجت الاسلام حیدری با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اظهار داشت: به برکت انقلاب امروز مشاهده می کنیم که بانوان هم‌پا و همراه مردان در عرصه های مختلف علمی پیشرفت کردند و به درجات عالی علمی و معنوی رسیدند.ما امروز علیرغم همه مشکلات، در زمینه های مختلف نظامی و علمی پیشرفت کردیم.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: البته بعضی موقع ها به دلیل اینکه از اهداف انقلاب خود دور شدیم و در بعضی سالها گمان کردیم اگر با آمریکا مذاکره کنیم پیشرفت می کنیم، متاسفانه ۸ سال گذشت و نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه در زمینه های علمی متوقف شدیم.
وی تکیه بر توان داخلی را برای پیشرفت های اقتصادی مناسب دانست و تصریح کرد: اما هر زمان اهل مقاومت و خداباور بودیم و تلاش کردیم و به نیروها و ظرفیت های داخلی تکیه کردیم پیشرفت کردیم.امروز ما در زمینه نظامی به قدرت بازدارندگی رسیدیم، دشمن می داند اگر به ما یک ضربه بزند ۱۰ ضربه میخورد، دوران بزن دررو تمام شده است.
حیدری گفت: در دولت جدید که با اتکا به مردم به عنوان دولت مردمی بر سر کار آمده، هدف این است که ما به ظرفیت های داخلی، به همین جوانان و نسل جدید تکیه کنیم.
وی در پایان بیان داشت: در آغاز سال تحصیلی جدید که با هفته دفاع مقدّس مقارن شده است، ما از شهدا عزیز مدد می گیریم، در دوران دفاع مقدّس تجربه ای داشتیم که این باید چراغ راه ما باشد، ما اگر تلاش کنیم، اهل کوشش باشیم و ایمان خدا داشته باشیم قطعاً موفق خواهیم شد.

 

کد خبر 1098881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha