هشدار به خانواده از ترفنده های مافیای مواد مخدر

ابهری گفت:مافیای مواد مخدر برای به دام انداختن انسان ها به ویژه جوانان، هر روز با حیله وترفند جدید کالای جدیدی را به جامعه عرضه می کنند.متاسفانه تا امروز به خانواده ها آموزش های لازم برای جلوگیری از سقوط فرزندانشان به باتلاق اعتیاد داده نشده است.

«مجید ابهری»، آسیب شناس و متخصص علوم رفتار در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: مافیای مواد مخدر برای به دام انداختن انسان ها به ویژه جوانان، هر روز با حیله   وترفند جدید کالای جدیدی را به جامعه عرضه می کنند.

 

او افزود: در حقیقت ماهیت و اصالت این اقلام تقریبا مشابه بوده است و ظاهر و نام آن برای فریب مصرف کننده ها متفاوت می کند.

 

ابهری بیان کرد:متاسفانه تا امروز به خانواده ها آموزش های لازم برای جلوگیری از سقوط فرزندانشان به باتلاق اعتیاد داده نشده است و فقط پلیس مبارزه با مواد مخدر با حداکثر امکانات خود وارد مبارزه با این آسیب شده است.

 

آسیب شنا اجتماعی گفت:خانواده ها و اقشار مختلف جامعه باید با پلیس همکاری کرده و اجازه ندهند، قاچاقچیان و تولید کنندگان فرزندان ما را به باتلاق بکشانند.

 

او یکی از ترفندهای کهنه قاچاقچیان تغییر نام مواد مخدر و عرضه آن با نام های مختلف دانست و ادامه داد:اخیرا مواد مخدر با نام «کمیکال» یا «چیمیکال» به بازار عرضه شده است که از مخلوط مواد مخدر گراس، ماری جوانا، هروئین و شیشه به وجود آمده است.

 

ابهری افزود:این ماده مخدر با یک بار مصرف فرد را به باتلاق اعتیاد می کشاند که دیگر رهایی از آن ممکن نیست.قاچاقچیان با توجه به مشکلات مالی بسیاری از جوانان قیمت آن را پایین آورده اند و برای هر بار مصرف باید صد هزار تومان هزینه کنند.این ماده مخدر معمولا در درون سیگار قرار گرفته است و چنان حالت خوفناکی به شخص می دهد که انسان تصور می کند او دیگر زنده نمی ماند.

 

این آسیب شناس بیان کرد: حرکت های زائد، حرف ها بدون مفهوم و معنی و راه رفتن بیش از اندازه یا خم شدن تا جایی که پیشانیش به زمین بخورد از مشخصات این ماده مخدر است.

 

او تصریح کرد: با  توجه به گشایش مدارس، حضور نوجوانان و جوانان در خیابان ها و معابر باید خانواده ها و افراد دقت کنند اینگونه انگل های اجتماعی در مسیر فرزندان ما قرار نگیرند. افراد با مشاهد فروشنده گان یاد شده باید فوری پلیس را مطلع کرد تا اجازه ندهند مافیای مواد مخدر با اهداف شوم خود موفق شود.

 

ابهری تصریح کرد:اطلاع رسانی به نوجوانان در عدم قبول پیشنهادات دوستان و مخصوصا افراد ناآشنا در مسیر رفت و آمد و در پارک ها و اطلاع رسانی درباره این مواد مخدر می توان  در زمینه پیشگیری موفق بود.

 

آسیب شناش اجتماعی تاکید کرد:خانواده ها با کنترل  مسیر رفت و آمد فرزندانشان، همچنین مسئولین مراکز آموزشی با مراقبت از اطراف این مراکز قاچاقچیان را در رسیدن به اهداف شوم ناموفق بگذارند.

 

کد خبر 1098903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha