اختصاص ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان بجنورد

استاندار خراسان شمالی از اختصاص افزون بر ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفرهای شهرستانی به بجنورد خبر داد و گفت: از این اعتبار افزون بر ۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن ملی و مصوبات سفر و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز یک شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بجنورد به عنوان دومین سفر شهرستانی به بجنورد گفت: سفر اول به این شهرستان شامل 66 مصوبه بود که از این تعداد 60 مصوبه به طور کامل اجرا و 6 مصوبه در دست پیگیری و در اعتبارات سالجاری پیش بینی شده است.

 

استاندار خراسان شمالی، آبرسانی را از مشکلات روستاهای شهرستان بجنورد به ویژه منطقه کسبایر دانست و با اشاره به امضاء تفاهم نامه استان با بسیج سازندگی کشور به ارزش 700 میلیارد تومان در راستای حل مشکلات آبرسانی و راه های روستایی استان، افزود: می توانیم با برنامه ریزی همراه با جدول زمان بندی مشکل آبرسانی به روستاهای شهرستان بجنورد را برطرف کنیم.

 

وی گفت: ایجاد راه های روستایی، بین مزارع، پل و ابنیه از دیگر مطالبات مردم منطقه است که با توجه به آغاز فصل سرما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید در گام نخست باید ایمنی راه های روستایی را برای جلوگیری از انسداد آن به علت بارش باران برطرف کند و در ادامه موضوع آسفالت روستایی را در دستور کار قرار دهد.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی انگور را مزیت نسبی منطقه کسبایر توصیف کرد و گفت: طی نشستی تخصصی با حضور اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بانکی استان باید یک بسته حمایتی و تشویقی ویژه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تعاونی های محلی در حوزه تولید انگور تعریف شود.
 

به گفته شجاعی، صدور مجوز بی‌نام و کاهش سود تسهیلات ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به محصول انگور می تواند موجب تشویق سرمایه گذار شود.

 

ایجاد جایگاه سوخت با کمک بخش خصوصی و یا تشکیل تعاونی، تکمیل سالن های ورزشی ناتمام و ایجاد زمین و سالن ورزشی جدید در دهستان بدرانلو، توسعه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبانه روزی کردن درمانگاه بدرانلو و تعریف خط اعتباری ویژه برای اشتغال بانوان از دیگر مصوبات این نشست سه ساعته بود.

 

کد خبر 1098913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha