نشست هم اندیشی هفته دفاع مقدس توسط کانون ابوذر غفاری مشهد برگزار شد

در ایام دفاع مقدس نشست هم اندیشی با حضور سردار «آخوندی» مسئول هیئت فدائیان اباعبدالله الحسین(ع) و «سعید قاسمی» سخنران و استاد برتر در حوزه فرهنگی در کانون ابوذر غفاری مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در ایام دفاع مقدس نشست هم اندیشی با حضور سردار «آخوندی» مسئول هیئت فداییان اباعبدالله الحسین(ع) و «سعید قاسمی» سخنران و استاد برتر در حوزه فرهنگی توسط کانون ابوذرغفاری مشهد برگزار شد.

 

در این نشست «سعید قاسمی» ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای کانون در هیات فداییان اباعبدالله الحسین(ع) در خصوص معارفه سردار آخوندی بیان داشت: ایشان ۸ سال در دفاع مقدس حضور داشتند، جانباز۷۰درصد جنگ تحمیلی و جزء شهدای زنده انقلاب و دریای وصل به شهداء هستند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کانون شهید ابوذرغفاری یکی از کانون های برتر در استان و کشور می باشد ابراز داشت: این کانون در محدوده طبرسی، یک قطب است و حرفهای گفتنی زیادی در شهر و کشور دارد.

 

قاسمی با بیان اینکه محبت اهل بیت اعضای کانون را قلباَ به هم نزدیک نموده و مدیر کانون بعنوان فرمانده ای که همه قبول دارند در حال فعالیت است ادامه داد: خوشبختانه در هدفگذاری و راهبردها موفق هستید و کارهای ماندگار و اثرگذاری در سطح کشور توسط کانون شما صورت پذیرفته است.

 

وی با بیان اینکه هیات فداییان اباعبدالله الحسین(ع) از معدود هیات ها در جهان اسلام است، ادامه داد: این هیات در ۳۶۵ روز سال فعال است و قریب به ۱۰۰ نفر بصورت کاملاً افتخاری در آن فعالیت دارند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هیات در سال ۶۱ آغاز به فعالیت نموده و در گام نخست۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب نموده است، افزود: نزدیک به ۴۰ سال از کارکرد هیات می گذرد و هم اکنون در گام دوم و بنا بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی، هدفش جذب جوانان و تنظیم کارکرد و فکر انسانها است.

 

قاسمی با بیان اینکه حرکت راهیان نور از این هیات شکل گرفته است، افزود: قریب به ۴۰ جریان اصلی از این هیات در شهر و کشور شکل گرفته است.

 

کنگره مردمی ۱۴۰۰ شهید تخریب یگانهای خراسان راه اندازی می شود

 

در ادامه «آخوندی» هم با بیان اینکه در حال راه اندازی کنگره ۱۴۰۰شهید تخریب یگانهای خراسان هستیم ادامه داد: بیش از ۸ سال است که در حال جمع آوری اطلاعات و حدود ۲۵ ماه بصورت جهادی و مردمی در حال فعالیت هستیم تا انشالله بتوانیم به خواست مقام معظم رهبری یعنی نهادینده نمودن فرهنگ و مکتب شهداء جامع عمل بپوشانیم و یادواره ای به دست مردم، نه سازمان و ارگان برای شهداء برگزار نماییم.

 

مسئول هیات فداییان اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه آمار شهدای تخریب در خراسان، جزء بیشترین شهدای تخریب در کل کشور است، افزود: اصلی ترین هدف هیئت در دوران انقلاب نیروسازی در دفاع مقدس بوده و امروز نیز انسانسازی و سازندگی نوجوانان و جوانان در راس اهدافمان قرار دارد.

 

وی در خصوص جمع آوری اطلاعات شهدای تخریب ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده بدست نوجوانان و جوانان در خصوص شهداء تقریبا ۴۰ برابر اطلاعات بنیاد شهید و... است و این همه نشان از دل و روان پاک آنها دارد و روحیه جهادی و انقلابی که بدون هیچ چشم داشتی در این عرصه گام برداشته و در حال فعالیت هستند.

 

آخوندی با تاکید بر فرمایش رهبر انقلاب که می فرمایند:" درمقابل کار باطل دشمن، کار فرهنگی حق لازم است" ادامه داد: در حوزه انسانسازی ما باید اعتمادسازی نماییم و بعد خروجی کار را توسط خود نوجوان و جوان نشر دهیم ، همین خود باعث سازندگی شخصیت نوجوان و جوان خواهد شد و بسیار اثرگذار خواهد بود و از تاکتیک هایی است تمام نقشه های دشمن را باطل خواهد نمود.

 

در پایان این نشست «مهدی احمدیان» ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به رشادت‌ها ،شجاعت ها و شهامت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بعنوان یادگاران هشت سال افتخارآفرینی، عزت، استقلال، روحیه سلحشوری و شهادت طلبی برای کشور هستند.

 

مدیر کانون ابوذرغفاری مشهد افزود:مردم ایران در دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و پایداری را در جامعه نهادینه کردند و در دوران بعد از جنگ نیز با همت و اراده خود دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رساندند.

کد خبر 1098940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha