ایران در شهریور رتبه چهارم ابتلا به کرونا در جهان را داشت

دهقانی گفت: کل جمعیت مبتلا به کرونا در کشور تا آخر شهریور به پنج میلیون و ۴۷۷ هزار نفر رسید و ایران با ۸۰۰ هزار نفر بیمار در جایگاه چهارم دنیا قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (یکشنبه 4 مهر) با اشاره به آمار کرونا در کشور به خبرنگاران گفت: کل جمعیت مبتلا به کرونا در کشور تا آخر شهریور به پنج میلیون و 477 هزار نفر رسید.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) افزود: این رقم تا پایان شهریور در آمریکا چهار میلیون و 860 هزار نفر، هندوستان یک میلیون و 113 هزار نفر و انگلیس یک میلیون و 37 هزار نفر بوده و ایران با 800 هزار نفر بیمار در جایگاه چهارم دنیا قرار داشته است.

وی اضافه کرد: میزان متوسط رشد روزانه بیماران کشور در شهریور 52 صدم درصد بوده و ایران در میان کل کشورهای دنیا از نظر رشد متوسط بیماری در شهریورماه 1400 در جایگاه 6 قرار دارد.

دهقانی اعلام کرد: آمار فوتی ماهانه ایران در تیر امسال پنج هزار و 98 نفر، در مرداد 13 هزار و 975 نفر و در شهریور به 16 هزار و 153 نفر بوده و از این نظر در شهریور در میان کشورهای همزمان در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و در مقایسه با سایر کشورها وضعیت ایران در هر 2 شاخص میزان رشد و نیز میزان فوتی همچنان نگران کننده است و امیدواریم با رعایت شیوه‌ نامه ها و دستور العمل ها این وضعیت بحرانی به خصوص در ایام پیش رو سپری شود.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: در شهریور امسال کشورهای آمریکا با چهار میلیون و 859 هزار نفر، انگلیس با یک میلیون و 37 هزار نفر و ایران با  800 هزار نفر بیشترین میزان بیمار را داشته اند و آمار کل بیماران در دنیا در شهریور 18 میلیون و 286 هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان افزایش آمار بیماران در مرداد برابر با یک میلیون و 53 هزار نفر بوده که در شهریور به 800 هزار نفر کاهش یافته اما رقم فوق هنوز به عنوان رکورد از ابتدای شیوع بیماری در کشور است.

دهقانی اضافه کرد: در شهریور با میزان متوسط رشد روزانه ایران 52 صدم درصد، انگلیس 48 صدم درصد و آمریکا 39 صدم درصد بوده و متوسط نرخ رشد روزانه بیماری در همه کشورهای همزمان در شهریور کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: روند افزایشی میزان فوتی ایران از ابتدای سال 1400 آغاز شده و در ماه های خرداد، تیر و مرداد  با شیب نسبتا زیادی ادامه یافته است به طوری که آمار فوتی ایران از خرداد از اسپانیا و آلمان بیشتر شده و در شهریور از فرانسه گذر کرده و متاسفانه با شیب بسیار زیادی در حال افزایش است و این در حالی است که برای سایر کشورها روند آمار رشد فوتی یا ثابت و یا با شیب اندکی بوده است.

دهقانی افزود: بیشترین تعداد فوتی در شهریور مربوط به کشورهای آمریکا با 54 هزار و 690 نفر، روسیه 24 هزار و 581 نفر، برزیل 17 هزار و 783 نفر و ایران 16 هزار و 153 نفر بوده است و ایران در   در شهریور 1400 بالاترین میزان ممکن فوتی ثبت شده را داشته است.

وی اضافه کرد: ایران با تعداد 118 هزار و 198 نفر فوتی تا پایان شهریور 1400 در جایگاه 11 دنیا قرار دارد و در کشورهای مالزی، فیلیپین، ایران، ترکیه و روسیه  در شهریور دارای متوسط نرخ رشد بالای چهار صدم درصد بوده اند.

دهقانی تاکید کرد: موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) برای تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته های جدید علمی در مورد ویروس کرونا و کمک به پژوهشگران، سیاست‌ گذاران حوزه سلامت و عموم مردم و نیز پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه «نماگرکووید-19» یا (ISC COVID-19 Visualizer) را از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است.

کد خبر 1098941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha