پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در گیلان

همزمان با اربعین حسینی حرکت نمادین و پیاده روی اربعین حسینی همراه با تجمع عزاداران اربعین در سراسر گیلان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با اربعین حسینی همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف استان گیلان به همت عاشقان حسینی که از زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) در کربلا جا ماندند، برگزار شد.

 

عاشقان امام حسین(ع) و جاماندگان اربعین پیاده روی خود را از گلزار شهدای شهرها و روستاها آغاز کرده و در مسیرهای منتهی به مساجد و تجمعات عزاداری با نوحه خوانی و مدیحه سرایی به سوگواری پرداختند.

 

دلباختگان امام حسین(ع)در سراسر گیلان بعد از طی مسیر پیاده روی که با برپايی ایستگاه های سلامت محور و خدمات رسانی به عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه بود، با پیوستن به خیل عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان عزاداری شان را تکمیل می کنند.

 

در رشت دومین همایش جاماندگان حرم عشق در میدان شهدای ذهاب(شهرداری رشت) با نوحه خوانی و سینه زنی و اجتماع عظیم عاشورائیان در حال برگزاری است. این برنامه با برپايی موکب اربعین ۱۴۴۳ و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و سلامت همراه است.

 

تجمع اربعین حسینی در بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه با حضور عزاداران حسینی سینه زنی و نوحه خوانی در حال برگزاری است.

 

در رودسر نیز همزمان با اربعین حسینی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در امامزادگان ماچیان رودسر، شاه شهیدان توسکا محله چابکسر و سید عبدالله رحیم آباد برگزار می شود.

 

جاماندگان اربعین در انزلی نیز پیاده روی خود را از گلزار شهدای این شهر آغاز کرده و با پیوستن به اجتماع بزرگ عاشورائیان در میدان امام خمینی (ره) به سینه زنی در سوگ چهلمین روز شهادت سیدالشهدا(ع) پرداختند.

 

تجمع اربعین حسینی در آستارا نیز در صحن شهید سلیمانی حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 1099183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha