تمام انگیزه و دلیل قیام امام حسین (ع) احیاى دین بود

حجت الاسلام حمید بامری گفت: تمام انگیزه و دلیل قیام امام حسین (ع) احیاى دین بود چرا که دین، باید در صحنه عمل تجسم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار گلزار شهدای شهر عنبرآباد برگزار شد.


حجت الاسلام «حمیدی بامری» در این مراسم، تسلیت اربعین حسینی، گفت: روز اربعین و کلمه اربعین رمزی است برای عاشقان راه، مسلک و روش امام حسین (ع) و ائمه هدی تا همیشه در این راه بمانند و هیچگاه خط سرخ شهادت را فراموش نکنند.


امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: مراحل سلوک حسینی شامل ۶ مرحله است که از اسم و رمز اربعین تشکیل شده است و هر حرف از کلمه اربعین یک مرحله را برایمان روشن می کند.


وی با بیان این مطلب که الف اربعین یعنی ارادت، افزود: مرحله اول از سلوک حسینی داشتن ارادت است و اظهار محبت به خاندان وحی و به خصوص سید آزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.


حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که در طول تاریخ اندیشمندان بسیاری از ادیان مختلف درباره قیام عاشورا سخن گفته اند، ابراز کرد: آنتوان بارا پژوهشگر مسیحی اعتقاد دارد امام حسین (ع) فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد و او را با عبارت حسین، گوهر ادیان معرفی می کند و می گوید: حسین (ع) در قلب من است و اگر حسین از آنِ ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی بر می افراشتیم و مردم را با نام حسین (ع) به مسیحیّت فرا می خواندیم.


این کارشناس دین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) ناجی اسلام بود و به دلیل شهادت او بود که اینچنین بنیاد اسلام استواری یافت.


وی مرحله دوم در سیر و سلوک حسینی را حرکت در راه امام حسین (ع) برشمرد و عنوان کرد: عرض ارادت، تنها انسان را در کلاس اول ابتدایی حسین شناسی نگه می دارد در حالی که امام حسین (ع) بزرگتر از آن چیزی است که یک کودک درباره او می فهمد.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: برای پیوستن به راه امام حسین (ع) اول باید فهمید اصلا راه ایشان چیست؟ تا در این راه حرکت کنیم، باید بدانیم نهضت امام حسین (ع) پدیده هاى عمیق، چند ماهیتى و متعددى در آن دخالت دارند.


امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: تمام انگیزه و دلیل قیام امام حسین (ع) احیاى دین بود چرا که دین، باید در صحنه عمل تجسم یابد.


وی با بیان این مطلب که سومین مرحله در سیر و سلوک حسینی، رسیدن به ثبات قدم است، تصریح کرد: برای رسیدن به این ثبات قدم می طلبد که با امام خویش بیعت کنیم، بیعت یعنی هرکاری که از دستت بر می یاد برای امام خودت انجام دهی و از هیچ خطری نهراسی.


حجت الاسلام بامری ابراز کرد: مرحله بعدی سیر و سلوک حسینی، یاری امام است، کسی که عاشق امام حسین (ع) شد حال دیگر باید تمام وجودش، آبرویش، خانواده اش و تمام دوست داشتنی هایش را به پای ایشان بریزد.


این کارشناس دین اضافه کرد: یاری سیدالشهدا (ع) در پرتو یاری امام عصر (عج) است، امروز باید همه ما پشت ولی فقیه زمانمان امام خامنه ای (مدظله العالی) باشیم.


وی خاطرنشان کرد: وفادارى اصحاب امام حسین (ع) در شب عاشورا از زیباترین و باشکوه ترین صحنه هاى تاریخ بشرى و مبین معنای حقیقی عشق و تسلیم بودن آن شهیدان والا مقام در برابر خواست و اراده امام و موالی خود است.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: برای زمینه سازی ظهور و به وجود آمدن جامعه مهدوی ما نیاز به نسل مهدوی داریم بنابراین باید فرزندانمام را امام زمانی تربیت کنیم.


امام جمعه عنبرآباد در خاتمه با اشاره به این که نون اربعین یعنی ناآرامی، عنوان کرد: اکنون به مرحله آخر سیر و سلوک حسینی رسیدیم و آن ناآرامی است، اینجا دیگر اوج داستان سیر و سلوک است در این مرحله دیگر از عشق هم کاری بر نمی آید.

کد خبر 1099211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha