بیش از ۴۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

فرماندار شهرستان مهران گفت: ۴۲ هزار مسافر اتباع ایرانی و خارجی از ۲۵ محرم تا امروز از مرز بین المللی ‌مهران(ورود و خروج) تردد کرده اند.

«مجید کاکی» در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این‌مدت(۲۵‌محرم تاکنون) ۲۹ هزار نفر اتباع ایرانی تاکنون موفق به خروج از مرز مهران شده اند و چهار هزار نفر نیز از این گذرگاه زمینی وارد کشور شده اند.

 

وی افزود: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ تبعه عراقی از مرز مهران خارج و یک هزار و ۸۰۰ نفر هم به کشور داخل شده اند.

 

فرماندار مهران یادآور شد: این افراد کسانی بوده اند که علاوه بر روادید، موافقتنامه رسمی از طرف عراق و برگه تزریق واکسن داشته اند.

 

کاکی تصریح کرد: با وجود رایزنی های متعدد و مکرر با دولت عراق مبنی بر خروج زائران حاضر در مرز اما دولت عراق با ورود این زائران به خاک کشورش به علت ویروس کرونا موافقت نکرد.

 

وی  با اشاره به  موج بازگشت زوار اربعین در روزهای آتی، گفت:  طبق صحبت های انجام گرفته با مقامات عراقی موج بازگشت زائران ایرانی به کشور از ظهر امروز اتفاق خواهد افتاد و مرز مهران آمادگی لازم برای پذیرش زائران را دارد.

 

 فرماندار مهران ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته مرز مهران برای بازگشت زائرین آمادگی کامل دارد.

 

 وی تصریح کرد: مواکب برای پذیرایی زائرین در پایانه شهید سلیمانی ایجاد شدند و بنا بر مصوبه ستادهای اربعین و کرونا زائران حق شب مانی در این استراحتگاه را ندارند و بلافاصله بعد از تحویل و مصرف مواد غذایی باید مهران را از طریق اتوبوس های مستقر در مرز به سمت استان های خود ترک کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1099216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha