شعرای آئینی رهروان نهضت عاشورایی هستند

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شعرای آئینی، رثایی و حسینی؛ رهروان نهضت عاشورایی هستند و همواره دین خود را نسبت به ترویج فرهنگ عاشورایی ادا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در اختتامیه سومین کنگره شعر محرم که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد، اظهار داشت:  بهره‌مندی از زبان هنر به ویژه شعر برای تبیین ابعاد حماسه‌ حسینی می‌تواند در گسترش فرهنگ عاشورایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که شعر، هنر اصیل و بستر فکری و فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: شعرای حسینی؛ رهروان نهضت عاشورایی هستند و همواره دین خود را نسبت به ترویج فرهنگ عاشورایی ادا کرده اند.

وی برگزاری کنگره شعر محرم را بستری مناسب برای استعدادیایی دانست و افزود: برگزاری مستمر این رویداد طی سال‌های متمادی می تواند تبریز را مانند ادوار گذشته به مهد شعرای آئینی و رثایی تبدیل کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و معنوی ماه های محرم و صفر گفت: محرم؛ ماه پیدا کردن حق و حقیقت و انتخاب راه درست زندگی کردن در مسیر سیر الی الله است.

گفتنی است، سومین کنگره شعر محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا و دیگر نهادهای فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

کد خبر 1099234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha