ویژه برنامه‌های شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ده‌ها ویژه‌ برنامه‌ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «فرهنگ مقاومت و پایداری» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «احمد حمیدی» امروز در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های شهرداری تبریز در هفته بزرگداشت دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: ده‌ها ویژه‌ برنامه‌  در فضای مجازی و فرهنگسراهای شهر با عنوان «فرهنگ مقاومت و پایداری» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: برپایی نمایشگاه عکس و رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط،روایتگری دفاع مقدس (خاطره‌گویی رزمندگان و بازماندگان دفاع مقدس) با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که برنامه ها با همکاری شهرداری های مناطق دهگانه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی اجرایی خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه ها با رویکرد حفظ ارزش‌های معنوی و آرمان‌های شهدا برگزار می‌ شود.

حمیدی با بیان این‌که برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری شامل کتابخوانی با معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع جنگ و دفاع مقدس در ۲ مقطع سنی کودک و نوجوان و بزرگسال تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: فضاسازی و هویت بخشی جلوه بصری با استفاده از نمادها و المان‌های دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان، پخش سرودهای حماسی و دفاع مقدس در معابر و میادین، عصرهای مقاومت (شعرخوانی مجازی شاعران توانمند شهر تبریز) از دیگر برنامه های مورد نظر است.

وی مسابقات هنر دفاع مقدس (خوشنویسی خط شکن، نقاشی پلاک عاشقی ویژه کودکان، نمایشنامه‌خوانی، تولید فیلم کوتاه، پوستر، عکس‌نوشته، وصیت‌نامه شهدا، طراحی، داستان و خاطره‌نویسی، خاطره‌گویی و شعر ایثار) با محوریت شهدای تبریز در هشت سال مقاومت و شهدای حوزه سلامت در فضای مجازی مراکز فرهنگی شهرداری تبریز را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که این ویژه برنامه با هدف تکریم شهدای دفاع مقدس، نشر فرهنگ ایثار و شهادت با بهره از فضای مجازی اجرا می شوند، گفت: معرفی کتب دفاع مقدس و پویش عکس «یادی از آن دوران» از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

کد خبر 1096982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha