اختصاص ۶۰ هزار رپید تست کرونا برای بازگشت زوار به استان ایلام

نماينده تام الاختيار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در امور اربعين استان ایلام گفت: وزارت بهداشت برای بازگشت زائرین از مرز زمینی مهران ۶۰هزار رپیدتست کرونا در اختیار دانشگاه ایلام قرار داده است.

«صیدنور علیمرادی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائرین تعداد 40نفر از عوامل بهداشت در گیت های ورودی مرز مهران بر اساس نظام مراقبت افرادی غربالگری و از آن دسته از افرادی که مشکوک به بیماری باشند نمونه گیری خواهند کرد و افراد مبتلا از جمعیت جدا سازی خواهند شد.

 

 وی یادآور شد: 40پایگاه اورژانس ثابت و سیار با 80 نفر کادر فوریت های پزشکی در مسیرهای موصلاتی استان و پایانه مرزی مهران برای خدمت رسانی به زائرین مستقر شده که از این تعداد 20پایگاه ثابت است.

 

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه  از این میزان ۲۰ دستگاه آمبولانس از استان های دیگر به مرز مهران اعزام شده اند، افزود: 4اتوبوس آمبولانس نیز در مرز مهران مستقر شده و بیمارستان مهران در حالت آماده باش برای حوادث احتمالی است.

 

نماينده تام الاختيار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در امور اربعين استان ایلام گفت: یک فروند بالگرد اورژانس کشور در فرودگاه ایلام مستقر شده و دو فروند بالگرد توسط نیروهای مسلح نیز در مرز مهران مستقر شده است.

 

علیمرادی یادآور شد: با توجه به گرمای بالای شهر مهران و بیماری کووید 19، زائرین به صورت مستمر از مایعات (آب ) استفاده کنند و در مسیر  در سایه پیاده روی کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

 

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی نیروی زمینی سپاه با ایجاد یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه در مرز مهران به زائرین ارائه خدمت می کند.

 

 علیمرادی تصریح کرد: بیش از 600نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های مختلف در برگشت زائرین ارائه خدمت خواهند کرد.

 

کد خبر 1099308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha