موکب های مردمی اسوه های خدمت صادقانه هستند

موکب های مردمی که برای دومین سال متمادی به دلیل شیوع بیماری کرونا ازحضور در شهرهای کربلا و نجف وخدمت به زادئران حسینی جامانده اند، در میدان خدمت به محرومان در عرصه های مختلف تلاش می کنند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ موکب های مردمی عاشقان حسینی که تا قبل از شیوع ویرس کردن در مسیر زائران حسینی چه در کشور ماه و چه در کشور عراق برپا می شد، امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محروم ماندن زائران از این سفر عاشقانه، از هفته ای پیش در سطح شهرها و روستاهای استان لرستان دایر شد.

 

امسال هم بسیاری از زائران ایرانی از مهمانی بین الحرمین جامانده و با شرکت در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، ندای" لبیک یا حسین" را با سوز دل و فرسنگ ها فاصله سردادند.

 

میلیون های عاشق بازمانده ازپیاده روی اربعین حسینی در مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی شرکت کردند و در اربعین حسینی بر سر و سینه زدند و در اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهدا نشان دهند.

 

در استان لرستان امسال موکب های در سطح شهرها و در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی دایر شد.

 

خادمان حسینی در موکب های مردمی  با رعایت پروتکل های بهداشتی  بساط خادمی عاشقانه  خود را برپا  کردند.

 

خادمانی که هر سال  برای خادمی زائران سیدالشهدا(ع) سر از پا نمی‌شناسند و می‌خواهند خاک‌پای زائران حسینی را توتیای چشم خود کنند این بار از دور به مولای خود سلام دادند وهمراه با دیگر جاماندگان اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.

 

طبخ و توزیع روزانه 1500 پرس غذای گرم در بین نیازمندان

 

« حسین اصالت پور» مسئول موکب مردمی جوانان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: با توجه به تسریع در طرح واکسیناسیون عمومی این موکب آماده حضور در مسیر پیاده روی اربعین حسینی بود.

 

وی افزود: با توجه به شرایط موجود وجاماندن بسیاری از زائران ایرانی از پیاده روی اربعین حسینی موکب مردمی در مسیر پیاده روی جاماندگان در تپه شهدای گمنان شهرستان بروجرد مستقر شد.

 

اصالت پور بیان کرد: این موکب مردمی طی روز های 4و 5 مهر ماه در تپه شهدای گمنام دایر شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر خدمت رسانی به شرکت کنندگان در پیاده روی جاماندگان اربعین با کمک خیرین و مردم غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

اصالت پور افزود: طی روزهای 4و5 مهر با مشارکت خیرین روزانه یک هزار و 500 پرس غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

برپایی نمایشگاه عکس اربعین در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین

 

سپهوند یکی دیگر از مدیران موکب های مردمی هم با ابراز دلتنگی از جاماندن از پیاده روی اربعین حسینی، افزود: امیدوارم با همراهی مردم در تزریق واکسن هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود و زندگی مردم به روال عادی برگردد.

 

وی با بیان اینکه خادمی زائران حسینی برایم توفیقی بزرگ است، افزود: از ماه ها قبل آماده خدمت به زائران حسینی شدیم.

 

سپهوند افزود: امسال  هم ما خادم زائران حسینی بودیم، اما زائرانی جامانده از پیاده روی بزرگ اربعین حسینی و امسال این همایش مردمی با اشک و اندوه وصف نشدنی برگزار شد.

 

وی افزود: طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان، برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر خرم آباد، نمایشگاه عکس زائران اربعین وبرپایی غرفه کودکان در مسیر پیاده روی جاماندگان از جمله برنامه های این موکب مردمی است.

 

برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر زائران اربعین حسینی

هادی طاهری دیگر خادم اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: هر سال با شوق به خادمان اربعین حسینی خدمت رسانی می کردیم و امسال همراه با جاماندگان اربعین حسینی عزاداری کردیم.

 

وی افزود: امسال با هماهنگی سایر موکب های مردمی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، موکب ها را دایر کردیم و همراه مردم عزاداری اربعین حسینی برگزار شد.

 

طاهری بیان کرد: امروز عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف شهرها در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شرکت کردند.

 

طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان

 

داوودی دیگر مدیرموکب مردمی در استان لرستان، افزود: امسال هم همچون سال گذشته امکان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف فراهم نشد و فعالیت موکب در شهر و با برپایی ایستگاه صلواتی ادامه داشت.

 

وی افزود: طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، توزیع بطری های آب میوه طبیعی در بیمارستان و برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین جسینی از برنامه های موکب در روز های اخیر بوده است.

 

توزیع بسته های فرهنگی توسط موکب مردمی امام خامنه ای

 

«کریم خورشیدوند» مدیرموکب مردمی امام خامنه ای هم گفت: امسال به دلیل  شیوع بیماری کرونا برای دومین سال متمادی موکب مردمی امام خامنه ای دایر نشد.

 

وی افزود: طبخ و توزیع غذای گرم در حمایت از هیئت های فرهنگی و مذهبی و تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در ایام عزاداری حسینی توسط این موکب دنبال شد.

 

خورشیدوند، اظهار کرد: همچنین بسته های کمک آموزشی به مناسبت اربعین حسینی وآغاز سال تحصیلی تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

 

همه ساله تعداد زیادی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام که به هر دلیلی نمی‌توانند خود را به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلا برسانند،با برپایی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اقامه عزا می‌پردازند.

 

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود از صبح امروز برگزار می‌شود.

 

 حضور هیئت های مذهبی و به برپایی موکب ها در مسیر راهپیمایی اربعین، بر شور و حال مراسم معنوی افزود.

 

امسال برای دومین سال پیاپی است که به علت شیوع بیماری کرونا موکب های مردمی  از خدمت به زائران اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) در شهرهای کربالا  نجف محروم مانده اند، اما این عاشقان خاندان عصمت و طهارت در موکب های مردمی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در میدان های خدمت رسانی به مردم ومحرومان از زمان شیوع ویرس کرونا تاکنون فعالیت مستمر دارند.

 

 

کد خبر 1099315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha