شکست خط رسانه ای غرب، کاری حسینی است

حجت الاسلام شکوری با یادآوری دلایل حادثه عاشورا و نقش جریان رسانه ای اموی در ایجاد کانون جهالت گفت: کانون جهالت امروز در غرب است که با جریان سازی و خبر سازی ذهن ها را هدایت می کند از این رو این خط جهالت باید توسط پیروان امام حسین (ع) باید شکسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام  «علی شکروی» در پایان پیاده روی جاماندگان اربعین و در آستان امامزادگان ۱۷ تن (ع) با تاکید بر عزت خانواده پیامبر در روز اربعین گفت: اهل بیت امام حسین (ع) برخلاف خواست دشمنان در اربعین عزیز بودند و با پرچم فتح و ظفر به خاک کربلا برگشتند که تفسیر شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.
امام جماعت مسجدالنبی (ص) شهرک عمران در تبیین شعار امام حسین(ع) که سرها بالای نی می رود وذلت نمی پذیرد، بیان کرد: شاهکار امام حسین (ع) در روز عاشورا این بود که نشان داد که می توان مظلوم بود ولی ریشه ظالم را خشکاند و با ظلم مبارزه کرد و این درسی است که پیروان امام حسین(ع) از امام شهیدان و وقایع اسارت امام سجاد (ع) آموختند.


وی با یادآوری اینکه دلیل همراه نمودن اهل بیت با امام حسین (ع) در روز عاشورا، دفن نشدن حادثه عاشورا در تاریخ بود، ادامه داد: امام حسین (ع) در کلام زیارت اربعین نجات دهنده انسان ها از جهالت و ضلالت توصیف شده است و کانون جهالت اسلام اموی در شام بود و امام حسین با شهادت و خاندان اهل بیت با اسارت با این جهالت مبارزه کردند.
حجت الاسلام شکروی با یادآوری اینکه پرچم دار امروزی مبارزه با جهالت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند و کانون جهالت در غرب است، تبیین کرد: مبارزه با پرچم داران جهالت وظیفه دیگری علاوه بر عزاداری سلام زیارت امام حسین(ع) بر دوش پیروان امام حسین (ع) است.


سخنران پیاده روی روز اربعین با اشاره به سخن رهبری انقلاب مبنی بر قوی بودن در جنگ نرم تشریح کرد: تمرکز دشمن روی کار رسانه ای است و خط فریب و جریان سازی و با خبر سازی ذهن ها را مدیریت می کند از این رو با شکست جریان فریب امپراطوری رسانه ای می توان کاری حسینی کرد.
وی در پایان به جریان فریبی اشاره کرد که اسلام اموی توانست با اقناع سازی جامعه اسلامی، کشتن سبط پیامبر را واجب بدانند، تاکید کرد: عزاداران حسینی، فریب جریان رسانه ای دشمن را نخورند و خط فریب غرب با هوشیاری مردم باید شکسته شود.


به گزارش شبستان، پیاده روی جاماندگان اربعین از مسیر طولانی گلزار شهدای شهرستان گلپایگان، بلوار امام رضا(ع) ، میدان فرهیختگان ، میدان بسیج، بلوار سلمان فارسی، خیابان امام زادگان ۱۷ تن  و در انتها آستان امام زادگان ۱۷ تن صورت گرفت.
ثواب زیارت امام زادگان ۱۷ تن (ع) در روایتی از امام حسن عسگری (ع) با زیارت امام حسین (ع) معادل دانسته شده است از این رو مردم گلپایگان در هر مناسبت مذهبی تلاش می کنند به زیارت این امام زادگان بروند.
برپایی حداقل ۱۰ موکب بزرگ و کوچک در مسیر راهپیمایی جاماندگان و نیز عزاداران حسینی در مسیر های مختلف دیگر که توسط هیات های مذهبی برپا شده بود، از حاشیه های جالب و دیدنی این پیاده روی بود.

نماز ظهر اربعین نیز به امامت امام جمعه شهر گلپایگان در صحن آستان امام زادگان ۱۷تن (ع) با حضور پر شور عزاداران حسینی پس از قرائت زیارت اربعین، اقامه شد./

کد خبر 1099338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha