ارسال ۴۵ اثر هنری از استان زنجان به ششمین دوره نشان ملی

به گفته ارجمند، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان زنجان ۴۵ اثر هنری به ششمین دوره داوری نشان مرغوبیت کالای صنایع دستی(نشان ملی) ارسال کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان  با اشاره به فراخوان ششمین دوره داوری نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی (نشان ملی) ۱۴۰۰ گفت: صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی این استان از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، ۴۵اثر هنری به دبیرخانه این دوره از داوری نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی زنجان ارسال کردند.

 

امیر ارجمند ادامه داد: برای شرکت در ششمین دوره نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی به ازای هر هنرمند ۲ اثر هنری دریافت می‌شود که در مرحله اول ۴۵ اثر شامل ملیله ­کاری، چاقوسازی، قلم‌زنی روی مس، حکاکی روی چوب، زیورآلات سنتی و...به دبیرخانه این دوره از داوری ارسال‌ شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان باید آثار هنری خود را در قالب رشته‌های مصوب صنایع‌دستی این استان تولید کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اولویت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایجاد بازار برای تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان است اما پیش‌نیاز این برنامه، ارائه آثار مطلوب، استاندارد و دارای کیفیت است تا بتوان بازارهای موردنظر شهروندان در بازارهای داخلی و خارجی را ایجاد کرد.

 

ارجمند افزود: آثار برگزیده باید دارای شرایطی چون استفاده از مواد اولیه بومی، رعایت فرهنگی- منطقه‌ای، قابلیت تولید انبوه، قیمت تمام‌شده متعادل بوده و در کنار این‌ها، حقوق مادی و معنوی هنرمند رعایت شود.

 

به گفته وی، با توجه به استقبال بالای هنرمندان استان زنجان مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شده است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع‌‌دستی این استان مراجعه کنند.

 

کد خبر 1099473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha