هشت سال دفاع مقدس یک تجربه عینی و ملموس در ساختار فرهنگی و تمدنی ایران است

تمری، گفت: هشت سال دفاع مقدس یک تجربه عینی و ملموس در ساختار فرهنگی و تمدنی ایران است که در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط شده و مولفه ها و مقوله هایی که در هشت سال دفاع مقدس است اگر ما آنها را امروز به کار گیریم می توان شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال طلبی دست استعمارگران را از سرزمین ایران کوتاه کرد و منافع نظام های سرمایه داری که سالها منابع ایران را تحت کنترل خود داشتند و از مواهب آن بهره می بردند کوتاه کرد و همین موضوع زمینه ای شد تا نظام های سلطه گر  برای از میان برداشتن جمهوری اسلامی ایران جنگ هشت ساله را راه بیاندازند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: جنگ هشت ساله ایران با قدرت های جهانی که توسط صدام رهبری می شد معادلات قدرت را در منطقه به نفع ایران رقم زد ؛ چرا که رزمندگان اسلام با خلق حماسه های ماندگار و تقدیم صدها هزار شهید و جانباز و اسیر، شکست نهایی را بر دشمنان تحمیل کردند؛  و این مسیر تا کنون با قدرت تداوم دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ جنگ خود مجموعه ای است از عملکردها، نگرش ها، روش ها، آفرینش های هنری و ادبی سال های جنگ و پس از آن. باید توجه کرد که انتقال این فرهنگ و حماسه ها به نسل های بعدی و حفظ ارزش ها و آثار این سال ها یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود.

 

تمری اظهار کرد: تعاون و کمک به هم نوع ، فداکاری و ایثار در راه آرمان ها ، بی توجهی به پست و مقام و شایسته گزینی در بسیاری از مناصب، کاری برای رضای خدا و مردم ، قناعت ، همت مضاعف داشتن و توکل به خدا و از همه مهمتر باور به اراده ما ما می توانیم و تکیه بر مردم و اراده داخلی از مواردی بود که در هشت سال دفاع مقدس زمینه پیروزی مردم را فراهم کرد و اگر همان مولفه ها را امروز بکار گیری به رشد و پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد:ما باید از فرهنگ و اخلاق شهدا درس بگیریم و روحیات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را در خود نهادینه کنیم که این تنها راهکار حل مشکلات حال حاضر کشور است.ما باید از فرهنگ و اخلاق شهدا درس بگیریم و روحیات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را در خود نهادینه کنیم که این تنها راهکار حل مشکلات حال حاضر کشور است.

کد خبر 1099536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha