شمار روزهای هوای پاک در بجنورد کاهش یافت

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش غبار محلی سبب شده تا امسال شمار روزهای هوای پاک بجنورد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یابد.

«حسین هراتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در نیمه نخست امسال مردم بجنورد در ۳۱ روز هوای پاک تنفس کردند و هوای این شهر در ۱۳۹ روز سالم، ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و دو روز وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه ها ثبت شد.

 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: ۹ فروردین امسال با شاخص کیفی هوای ۲۵، پاک ترین روز امسال بود و ۱۵ شهریور هم با شاخص ،۱۶۰ آلوده ترین روز به ثبت رسیده است.

 

هراتی اظهارداشت: فروردین ماه امسال با ۳۱ روز هوای پاک و سالم به عنوان پاک ترین ماه و شهریور با ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمامی گروه ها به عنوان آلوده ترین ماه ها در 6 ماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی سبب شده تا غبار محلی افزایش یافته و کیفت هوا کاهش یابد از این رو تعداد روزهای هوای پاک به نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

هراتی اظهارداشت: در نیمه نخست امسال مردم شهر بجنورد تنها در 31 روز در هوای پاک استنشاق کردند این در حالی است که در مدت مشابه پارسال شمار روزهای هوای پاک این شهر 63 روز گزارش شد.

 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: در نیمه نخست پارسال شمار روزهای هوای پاک ۶۳ روز، هوای سالم ۹۰ روز و روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس دو روز بوده است.

 

 

کد خبر 1099576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha