بازدید از گنبد در حال ساخت بارگاه امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین نواب در سفر به کرمان از گنبد درحال ساخت بارگاه منور امام حسین(ع) دراین شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نواب همزمان با اربعین حسینی از گنبد درحال ساخت حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان بازدید کرد و با توضیحات کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات  در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

در این بازدید کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه طبق اصول فنی ستون‌های آجر و مصالح قدیمی بارگاه امام حسین(ع)، قادر به تحمل وزن گنبد حرم مطهر سیدالشهداء (ع) نبودند، اظهار داشتند: این پایه ها وزنی بیش از یک هزار تُن را سالها تحمل کردند و این فقط به یک معجزه شباهت داشت.


بگفته این کارشناسان، همچنین در گذشته ستون‌های اطراف ضریح مطهرحضرت اباعدالله‌الحسین(ع) از آجر بود که به همت مهندسان ستاد بازسازی عتبات استان کرمان، ضمن لاغرسازی و مقاوم‌سازی ستون‌ها، از بتن استفاده شد که دارای ترکیبات ویژه و ضد انفجار است.


در این بازدید اعلام شد یکی دیگر از خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، اتصال سرداب‌های حرم مطهر امام حسین (ع) است که کاری بسیار فنی و پیچیده بود و به لطف الهی وعنایت حضرت سیدالشهداء (ع) به دست توانمند مهندسان و کارگران  این ستاد محقق شد.


گفتنی است؛ مقدمه‌ی ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) پروژه عظیم لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح و مقاوم سازی حرم بود که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان از سال 1394آغاز شد و سال 1398 به پایان رسید.


پروژه ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین (ع) افتخار و توفیقی بود که از میان همه کشورهای اسلامی نصیب ایران و در ایران نیز نصیب استان کرمان شد.

کد خبر 1099579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha