برگزاری جشنواره شعر اربعین در شهرک سید الاوصیاء(ع)

جشنواره شعر اربعین حسینی با شعار «الشهادة فتح» در شهرک سید الاصیاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، بنیاد فرهنگ و توسعه القبس(مرکز ادبیات) جشنواره شعر حسینی را با شعار «الشهادة فتح» با همکاری آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار کرد.

 

این جشنواره در چارچوب پروژه فرهنگی زیارت اربعین با مشارکت گروهی از خادمان حسینی در شهرک سید الاوصیاء(ع) برگزار شد.

شیخ طارق البغداد، نماینده مرجعیت عالی شیعیان و ناظر این پروژه درباره ویژگی ها و شخصیت ها امام حسین(ع) و نهضت حسینی سخنرانی کرد.

 

شیخ طارق البغدادی گفت:  مراسم امسال حامل پیام های مهمی است که مهم ترین آنها حفظ هویت فرهنگی است. همانگونه که مرجعیت عالیقدردینی در بیانیه های پیشین خود براین مسئله تاکید کرده است.

وی افزود: هویت فرهنگی که ملت مارا متمایز می کند، براساس بنیاد محکم دین حنیف اسلام و ایمان واقعی و رفتارصالح و مجموعه ای از ارزش های اخلاقی است.

 

وی افزوداعتماد به تاریخ، هویت و ائمه و سلامت راه وروش پیامبر اکرم(ص)، پیام دیگر این مراسم است. امیدواریم که آنچه خداوند به ما وعده داده است، به دست ما محقق شود. روایت ها نشان می دهد که پیام اصلاحات برای همه جهان ارسال خواهد شد.

 

در این جشنواره واثق العیساوی، محمد الاعاجیبی، حسام الحمزاوی، حیدر الشیبانی و محمد الفاطمی از شاعران عراق درباره امام حسین(ع)  شعرخوانی کردند. این جشنواره با شعر قحطان البدیری، از مرثیه خوانان و مداحان حسینی به پایان رسید.

کد خبر 1099606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha