نقش تاثیرگذار منابر حسینی در ترویج امربه معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام فواضلی مطلق گفت: یکی از مهمترین اساس دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، سخنوران منبری باید به نحوی عمل کنند تا مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ترغیب شوند، نه اینکه امر به معروف راهی برای دین گریزی مردم باشد.

«حجت الاسلام سید هاشم فواضلی مطلق» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: قاعده عالم براین است که هرچه انسان در برابر ظلم با همه سختی ها و دشواری ها ایستادگی کند در پایان این جبهه حق است که پیروز مبارزه با باطل خواهد بود.

 

کارشناس تاریخی مذهبی افزود: قاعده بشریت براین است که که فاتحان جنگ ها به عنوان پیروز و ظفرمند از آنها یاد می شود، اما در موضوع واقعه عاشورا و قیام کربلا این مهم برعکس شده و همواره این امام حسین (ع) است که از ان بعنوان پیروز میدان نبرد حق علیه باطل از آن یاد می شود.

 

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) جنگ حق علیه باطل بود و همین مهم باعث شده تا شهدای کربلا جاودانه تاریخ باشند اضافه کرد: بر اساس احادیث معتبر از ائمه معصومین هرچه در راه خدا باشد رشد و بالندگی را در پی خواهد داشت، برهمین اساس است که روز به روز بر عظمت قیام کربلا افزوده می شود.

 

حجت الاسلام فواضلی مطلق با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در جامعه عنوان کرد: متاسفانه در برخی مسئولین دنیا دوستی به شدت وجود دارد و همین مهم سبب شده تا از رفع مشکلات مردم دوری کنند و بیشتر به فکر مال اندوزی و کسب ثروت شخصی هستند، همین امر سبب می شود تا نارضایتی اجتماعی بیشتر شود.

 

کارشناس تاریخی و مذهبی بر نقش تاثیرگذار منابر روضه خوانی در طول سال در نسبت به ظلم ستیزی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اساس دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، سخنورانی منبری باید به نحوی عمل کنند تا مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ترغیب شوند، نه اینکه امر به معروف راهی برای دین گریزی مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) با اخلاق نیکو افراد بسیاری حتی از دشمنان را به سوی خود جذب می‌کرد گفت: بر اساس آیه شرفیه قرآن کریم پیامبر (ص) بهترین الگو برای ما است، تطبیق بخشی از زندگانی پیامبر (ص) می تواند راه مناسبی برای هایی جامعه از بند بسیاری از پلیدی ها باشد.

 

حجت الاسلام فواضلی مطلق در پایان یاد آور شد: امام حسین (ع) با علم براینکه می دانست در نبردی مقابل لشکر یزید شکست نظامی می خورد اما برای حفظ آرمان های اسلام تن به این جنگ داد، بنابراین باید عنوان کنیم مهمترین درسی که از کربلا می توان برداشت کرد ایستادگی در برابر ظلم در هر سطحی از جامعه است.

 

کد خبر 1099810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha