طرح «نذر خون رضوی» در دهه شفاعت اجرا می شود

اسلامی گفت:طرح نذر خون رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر، از ۵ تا ۱۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود و امیدواریم که در این ایام میزان خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز به‌ خوبی تأمین گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدحمیدرضا اسلامی» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: طرح نذر خون رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر، از  ۵ تا ۱۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود و امیدواریم که در این ایام میزان خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز به‌خوبی تأمین گردد.

 

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی اضافه کرد: این طرح همه ساله در دو نوبت و در ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع)، (دهه‌های کرامت و شفاعت) در سطح استان اجرا می‌شود و با حضور و مشارکت قابل توجه مردم همراه است اما معتقدیم که این ایام فرصتی برای پیوستن به جمع خانواده بزرگ اهداکنندگان خون بوده و خود امر اهدای خون نباید مناسبتی شود، زیرا نیاز به خون همیشگی بوده و منوط به زمان و مکان خاص نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: در دهه پایانی ماه صفر پایگاه‌های ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر رضوی از سمت بست شیخ طبرسی، امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد)، امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، شهید کریمی واقع در قاسم‌آباد، شهید سلیمانی واقع در بولوار استقلال، مهر واقع در بولوار ابوطالب و همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های استان فعال هستند و به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

 

اسلامی خاطرنشان کرد: زمان فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳ تا ۱۹ بوده اما پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) به صورت یکسره از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ فعال است.

 

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما در ایام بحران کرونا کاهش نگران‌کننده میزان مراجعات و اهداها بوده و خطاب به مردم می‌گوییم که اهدای خون منافاتی با بیماری کرونا ندارد و فرد اهداکننده را مبتلا نمی‌کند ضمن اینکه تمامی تجهیزات پایگاه‌های اهدای خون به‌ صورت مستمر ضدعفونی شده و جای هیچگونه نگرانی‌ ای در این خصوص نیست.

کد خبر 1099867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha