ترویج فرهنگ رضوی و انس با کتاب در جشنواره کتابخوانی رضوی

حجت الاسلام طیبی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای انس با کتاب و ترویج فرهنگ رضوی دانست و گفت: این جشنواره به دنبال فرهنگ سازی کتابخوانی است.

حجت الاسلام «احمد طیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت مطالعه کتاب را از تاکیدات مقام معظم رهبری و انس با کتاب را توفیقی بزرگ برای انسان دانست و اظهارداشت: طی سالیان اخیر شاهد ترویج فرهنگ مطالعه در قالب جشنواره کتابخوانی رضوی توسط آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم که اقدامی ارزشمند در رشد و اعتلای جامعه است.

 

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به محوریت این جشنواره که فرصتی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با سیره ائمه(ع)، به‌ویژه امام رضا(ع) است افزود: این جشنواره به دنبال فرهنگ سازی کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید و تاثیرگذار در زندگی انسان است.

 

وی با اشاره به کتاب‌های معرفی شده جشنواره امسال به معرفی کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی در باب مهدویت پرداخت و بیان کرد: شیعه منتظر امام زمان(عج) در شرایط کنونی که در هجمه رسانه‌ای و شبهاتی دشمن قرار داریم، باید در ارتباط با ایشان اطلاعات کافی و لازم را داشته باشد که عمده مطالب در این کتاب به صورت خلاصه و گویا گنجانده شده است. 

 

طیبی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به شیوع کرونا و دوری فرزندان و خانواده‌ها از محیط‌های مانند مدارس و کتابخانه‌ها را بهترین فرصت در ترویج فرهنگ کتابخوانی و دوستی با کتاب دانست و از همه گیلانی‌های دوستدار کتاب خواست تا مشارکتی پرشور در جشنواره کتابخوانی رضوی استان که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان اجرایی می‌شود، داشته باشند.

 

کد خبر 1100045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha